Tilbyr kostnadsfri chatbot for å besvare koronaspørsmål

Visma og Kindly ønsker i denne krevende situasjonen å bidra ved å tilby en kostnadsfri chatbot til alle offentlige virksomheter i Norge. Chatboten kan enkelt integreres på virksomhetenes egne nettsider og kan svare på de aller fleste spørsmål om koronaviruset ved å hente oppdatert informasjon fra helsemyndighetene.

Koronaviruset skaper usikkerhet i samfunnet på en skala vi aldri tidligere har opplevd. Dette innebærer at befolkningen har et informasjonsbehov det er vanskelig å dekke med ordinære kommunikasjonsformer. Visma og Kindly ønsker å bidra i dugnaden ved å tilby en gratis chatbot som har til hensikt å gi befolkningen trygge og gode svar på spørsmål de har, uten at det går utover det offentliges evne til å levere tjenester til folket.

– Vi håper at vårt bidrag kan være med å avlaste offentlige virksomheter med færre tidkrevende korona-spørsmål, sørge for bedre informasjon til befolkningen og samtidig frigjøre tid til mer komplekse henvendelser som ikke kan løses gjennom en chatbot, sier Ola Skuland Pedersen, ansvarlig for nye teknologier i konsulentselskapet Visma Consulting.

Informasjonen i chatboten hentes fra offisielle kilder som helsenorge.no, Helsedirektoratet, Folkehelseinstituttet, NAV og Regjeringen. Dette gjør at chatboten hele tiden baserer sine svar på den siste tilgjengelige informasjonen fra helsemyndighetene og det øvrige offisielle Norge. Det er det norske selskapet Kindly som har utviklet chatboten.

– Vår chatbot bruker den nyeste teknologien innen maskinlæring og språkteknologi til å svare på de spørsmålene som befolkningen måtte ha om koronasituasjonen. Slik gjør vi kunstig intelligens tilgjengelig for alle og bidrar til at det offentlige kan benytte sine ressurser på en best mulig måte, sier John Antonio Nilsen, grunnlegger av Kindly.

Visma og Kindly tilbyr i første omgang gratis chatbot til alle offentlige virksomheter i Norge i en tre-måneders periode. Det er ingen automatisk fornyelse av avtalen etter tre måneder, og tilbudet er således uten forpliktelser.

Prøv ut korona-chatboten her: Gratis korona-chatbot til offentlige virksomheter i Norge

Hvorfor chatbot?

• Chatbot sparer virksomheter for tid med færre manuelle forespørsler
  • Kunder og befolkningen kan få svar uansett hvilken tid på døgnet
  • Bidrar til mer effektiv kundeservice og økt tilfredshet
  • Reduser antall e-poster til virksomheten
  • Kan redusere tidsbruken med 75 % i forhold til manuell chat
  • Mulighet til å hjelpe flere kunder/ samtidig

Fordeler med Kindly chatbot

• Den nyeste teknologien innen maskinlæring, deep learning og avansert språkteknologi
  • Brukervennlig og sømløs overgang til menneskelig kontakt
  • Enkle integrasjoner og høy sikkerhet i løsning
  • Innsikt i sanntid med analyseverktøy

For mer informasjon, vennligst kontakt:
– Ola Skuland Pedersen, Director of Emerging Technology, Visma Consulting: tlf +47 905 33 245

• Data, telekom, IT

• digitalisering
  • visma consulting
  • kindly,
  • chatbot
  • teknologi
  • kunstig intelligens

Om Visma

Visma leverer software og tjenester som forenkler og digitaliserer prosesser i privat og offentlig sektor. Konsernet opererer i hele Norden og i Benelux, Sentral- og Øst-Europa. Med over 10 000 ansatte, 1 000 000 kundekontrakter og en omsetning på NOK 15 028 millioner i 2019, er Visma et av Europas ledende softwareselskap. Se visma.no og visma.com.

Lage Bøhren

Pressekontakt Head of Communication Norway +47 921 57 801