Visual Art utnevner David Berggren som ny finansdirektør

Visual Art utnevner David Berggren som ny finansdirektør

Visual Art har rekruttert David Berggren som ny finansdirektør, med tiltredelse 1. mars. Dette er i tråd med strategien om å oppnå lønnsom vekst og forberede selskapet på den kommende børsnoteringen. David Berggren blir også en del av konsernledelsen fra samme dag.

David Berggren bringer et vell av erfaring til Visual Art med sin omfattende erfaring innen strategisk økonomisk planlegging og gjennomføring, noe som vil være avgjørende ettersom Visual Art streber etter å utvide sin virksomhet og fortsette å levere realt kundeverdi.

– Vi er glade for å ønske David velkommen til Visual Art. Med sin omfattende økonomiske ekspertise og erfaring i raskt voksende selskaper, er vi sikre på at han vil være et verdifullt tilskudd til teamet vårt når vi fortsetter å skalere virksomheten vår og forberede selskapet for en børsnotering, sier Pontus Meijer, administrerende direktør i Visual Art Group.

Visual Art har vist rask vekst de siste årene med nye kunder inkludert Subway, LEGO, Joe & the Juice, Husqvarna og NIO. Selskapet har en imponerende portefølje av kunder på tvers av en rekke bransjer og segmenter, inkludert detaljhandel, QSR og bensinstasjoner. Med rekrutteringen av David Berggren som ny finansdirektør, er Visual Art godt posisjonert for å bygge videre på denne suksessen og drive lønnsom vekst i de kommende årene.

– Jeg er glad for å bli med i Visual Art på et så sentralt tidspunkt i selskapets historie. Visual Art har rykte på seg for å levere innovative digitale kommunikasjonsløsninger til sine kunder, og jeg ser frem til å bidra til de fastsatte målene om lønnsom vekst og en børsnotering, sier David Berggren, finansdirektør i Visual Art Group.

Visual Arts misjon er å drive sine kunders og interessenters virksomhet og levere eksepsjonell verdi. Rekrutteringen av David Berggren som finansdirektør er et viktig skritt mot å nå disse målene. Med sin økonomiske kompetanse og lederskap er Visual Art klare til å fortsette sin vekstreise og styrke sin posisjon som ledende innen Digital Signage.

Visual Art er den markedsledende helhetsleverandøren av digitale kommunikasjonsflater (Digital Signage) i Europa, med hovedkontor i Stockholm. Selskapet startet i 1997 og har i dag rundt 140 ansatte innen blant annet salg, tech, strategisk og kreativ innholdsproduksjon og support. Visual Art er en teknologi- og datadrevet og strategisk partner som hjelper kundene sine med å skape reell forretningsverdi og nå sine KPIer. www.visualart.com

Omsetning: 210 millioner SEK (2021)

Programvarelisenser: 65 000 lisenser i 39 land.

Ansatte: ca 140 ansatte i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Spania, Storbritannia og USA.

Utvalgte kunder: McDonald's, Subway, ICA, Unibail-Rodamco-Westfield, Circle K, 7-Eleven, SEB, AMF Fastigheter, Audi og AB Nordiska Kompaniet

Anne-Mette Sørum

Country Manager Norge Norge +4795145136