Volue har ansatt ny Chief Commercial Officer

Det internasjonale teknologiselskapet Volue har ansatt Vigleik Takle som ny Chief Commercial Officer. Takle kommer fra Kongsberg Digital og har lang erfaring med globalt salg og ledelse av Software-as-a-Service selskaper.

I Volue vil han lede arbeidet med salg, markedsføring og forretningsutvikling med hovedfokus på internasjonal vekst.
- Vi er veldig godt fornøyd med å få Vigleik inn i ledergruppen. Hans erfaring med å utvikle skalerbare kommersielle modeller og vekst for SaaS-selskaper, spesielt for industri-plattformer, vil bli svært viktig for oss, sier Trond Straume, CEO i Volue.

Volue tilbyr programvare, kompetanse og tjenester for å løse en av vår tids største utfordringer - den massive overgangen fra fossil til fornybar energiproduksjon. Takle vil spille en viktig rolle i den kommersielle utviklingen av konsernet.

- Volue er et av de mest spennende teknologiselskapene i Europa, med velprøvd teknologi og unikt vekstpotensial. Jeg er henrykt over å få denne sjansen på et så sentralt tidspunkt for Volue. Jeg ser fram til å samarbeide med ledergruppen og bidra til å utvikle Volues kunderelasjoner og virksomhet i nye markeder, sier Vigleik Takle.

Takle har lang erfaring med ledelse og rådgiving fra flere roller i Kongsberg Digital, Cxense og PwC. Han har en mastergrad fra NTNU i Trondheim og begynner i stillingen hos Volue den 16. september.

• Data, telekom, IT

• volue as

Volue er et internasjonalt teknologiselskap etablert i 2020. Selskapet tilbyr teknologi og programvareløsninger for energisektoren og innen digitalt vann, vei og infrastruktur, forsvar, transport, maritim og offshore.

Volue består av de fire selskapene Wattsight, Powel, Scanmatics og Markedskraft og eies av det industrielle investeringsselskapet Arendals Fossekompani (AFK). Hovedkontoret er i Oslo, men selskapet har også kontorer i Sverige, Danmark, Tyskland, Sveits, Polen og Tyrkia. Volue har store internasjonale kunder som EnBW, Enel, E.ON, Fortum, Innogy, RWE, Uniper og Vattenfall.