Volue omdøper konsernselskapene og lanserer ny identitet

Volue ble opprettet for å tilby teknologi og kompetanse som muliggjør til det grønne skiftet. Responsen fra markedet og børsnoteringen viser at dette var en vellykket strategi. Nå rigges selskapet for videre vekst, gjennom integrasjon av konsernselskapene og lansering av ny identitet.

Volue så dagens lys i mars 2020 og består av selskapene Powel, Scanmatic, Wattsight og Markedskraft. Fra og med 1. januar 2021 vil disse fire selskapene samt deres datterselskaper, få navnet Volue. Selskapene tilbyr teknologi, domenekunnskap og tjenester innenfor markedene energi, kraftnett og infrastruktur. De nye produktfamiliene vil få følgende navn:

• Optimaliserings- og handelsprogramvare
  • Innsikt
  • Markedstjenester
  • Programvare for nettselskap
  • Industriell IoT
  • Vei og infrastruktur programvare
  • Vann- og samfunnsprogramvare

- Ved å integrere selskapene fullt ut, vil vi utvide markedsområdet vårt raskere og bli bedre skodd for strukturell vekst. Det blir også enklere å utnytte synergier, for å raskere realisere kundene sin digitaliseringsreise, sier Trond Straume, administrerende direktør i Volue.

Ett merke og en felles visjon

- Volue har teknologien og domenekunnskapen som gjør det grønne skiftet mulig: Volatilitet i produksjon, distribusjon, markeder og prosjekter. Vår visjon og hovedgrunnen til at vi eksisterer, er følgende:

«Skape balanse der det er volatilitet; Vi åpner opp for en renere og bedre fremtid.»

Volue sin nye identitet speiler dette formålet. Vi tilbyr beslutningsstøtte gjennom hele verdikjeden, for å sikre en trygg og bærekraftig samfunnskritisk infrastruktur. Dette handler om alt fra analyse, produksjonsplanlegging, kapitalforvaltning til generering av inntekter.

Endringer for kunder og partnere

Fra og med 1. januar 2021 vil nettsiden vår volue.com få ny logo og ny visuell identitet. Nettsidene til konsernselskapene vil gradvis bli integrert i volue.com og få ny logo. For våre kunder betyr dette lite. Navnet på selskapet blir endret, men organisasjonsnummer, kontrakter og kontaktpersoner forblir det samme.

Kontaktinformasjon:

For generelle forespørsler, bruk gjerne info@volue.com

Om du har media- eller forretnings-forespørsler, kontakt:

Johannes Holdø

Head of Marketing i Volue

johannes.holdo@volue.com

• Data, telekom, IT

• volue as

Volue er et internasjonalt teknologiselskap etablert i 2020. Selskapet tilbyr teknologi og programvareløsninger for energisektoren og innen digitalt vann, vei og infrastruktur, forsvar, transport, maritim og offshore.

Volue består av de fire selskapene Wattsight, Powel, Scanmatics og Markedskraft og eies av det industrielle investeringsselskapet Arendals Fossekompani (AFK). Hovedkontoret er i Oslo, men selskapet har også kontorer i Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Sveits, Polen og Tyrkia. Volue har store internasjonale kunder som EnBW, Enel, E.ON, Fortum, Innogy, RWE, Uniper og Vattenfall.