GroupM  lanserer Idédugnad for vekst

Byrågrupperingen  GroupM, med byråene  Mindshare,  Wavemaker, Mediacom og  Mediaplus gir vekk totalt 1000 timer med rådgivning til bedrifter som akkurat nå trenger det som mest.  Når samfunnet skal få hjulene i gang, vil markedsføring være et viktig virkemiddel for å  få  fart på økonomien igjen. Derfor ønsker  byråene  å hjelpe dem som ønsker å være klare når varene og forbrukerne igjen møtes i butikkhyllene.

-Det er en viktig del av vårt samfunnsansvar å bidra når de rundt oss trenger det. Alle ansatte har sittet på hjemmekontor i snart to uker, men vi hadde lyst til å bidra mer. Derfor føltes det naturlig å stille vår  kunnskap og erfaring  til disposisjon, sier Cathrine Hagen, CEO i  Wavemaker.

Det er nå vi må legge planene

-For noen annonsører har det vært riktig å nå trykke inn bremsen, men det er mye historisk data som sier at det kan være klokt å heller holde foten stødig på gassen. Uansett tror vi at vi nå må begynne å legge de gode planene for hvordan vi skal komme best mulig rustet ut at krisen. Det betyr at vi nå må diskutere om vi har valgt riktig strategi for vekst, om vi har de riktige reklameuttakene klare for denne strategien og om mediestrategiene gjør oss klare til å skape vekst når krisen er over, forteller Britt Skjeppestad, CEO i Mediacom.

Initiativet  har gitt veldig god respons internt i byråene.

-Da vi lanserte internt ga det umiddelbart stor entusiasme. Vi har mange ansatte som har veldig lyst til å hjelpe til, og dette er god måte de kan bidra til vekst fra sine egne hjemmekontor. Vi gleder oss til å bidra, og håper på mange spennende utfordringer, avslutter Petter Skippervold, CEO i Mindshare.

Gruppen tilbyr rådgivning innen følgende fagfelt:

• Markedsføringsstrategi
  • Merkevareplattformerog -strategi
  • Mediestrategiog -planlegging
  • Digital utvikling, automatiserte mediekjøp og chatbotter
  • SEO ogwebanalyse
  • E-handel
  • Sosialemedier
  • Reklameutvikling
  • Innholdsmarkedsføring
  • Innsiktoganalyse
  • PR
  • Stillingsannonseringog employer branding

For at flest mulig skal få tilgang på rådgivning tilbyr vi inntil 20 timer per aktør

De som ønsker bistand kan ta kontakt:

Kontaktinformasjon:

Tord Sollie, Head  of  MBA

997 21 006, tord.sollie@mediacom.no

Og

Vegar Angelo, Strategy Director i Mindshare 99506108, vegar.angelo@mindshareworld.com

Mads Rikter-Svendsen, Chief Commercial Officer i Wavemaker 48155351,

mads.rikter-svendsen@wmglobal.com

• Økonomi, finans

I Wavemaker tror vi det alltid finnes nye veier for å skape vekst. Fundamentert i forståelse av forbrukers kjøpsreise innen kategorien jobber vi hver dag med å avdekke vekstpotensialet for våre kunder. Gjennom å sømløst knytte media, content og teknologi sammen, endrer vi holdninger og forbrukervaner for å realisere vekstpotensialet.

Wavemaker er 100% eid av WPP og ligger under GroupM paraplyen. WPP er verdens største aktør innen kommunikasjonsfaget på tvers av reklame-, media- og PR-byråer. GroupM er mediebyråparaplyen til WPP.