Foto: Fredrik Schenholm  Tekst: Mads Mørch
Foto: Fredrik Schenholm Tekst: Mads Mørch

Blogginnlegg -

8 favoritter i vinter

To timer med leiebil sør for Bodø ligger Glomfjord. På denne ”hemmelige” skidestinasjonen kan du nyte jomfruelig skikjøring i verdensklasse med vakker utsikt i ensom majestet hele vinterhalvåret. Rett over Vestfjorden kan du prøve deg på rekordforsøk når fiskeglade mennesker fra hele verden setter stevne under VM i Skreifiske. Eller kanskje frister nordlyshimmelen over et øde fyr i havgapet? Hva med å se hesteekvipasjene gli inn på Malmplassen i Røros under den årlige og tradisjonsrike Martnan? Kanskje litt kjelkemoro for hele familien, med Loen Skylift som utgangspunkt? Eller en teaterweekend til Oslo eller spahelg i Trondheim? Opplevelsene står i kø.

1. Din guide i Glomfjord

Foto: Fredrik Schenholm

Meløy Adventure er et guide- og eventyrfirma med base i Glomfjord. Herfra skreddersyr Øyvind Gjersvik overnatting, mat og aktiviteter for vennegjenger og firmaer, som guidede skiturer i jomfruelige fjell, brevandring på Svartisen og RIB-turer i Glomfjorden.

meloyadventure.no

Widerøe flyr deg til Bodø

2. Martnan

Malmplassen fylles opp når hesteekvipasjene én etter én glir inn i Bergstaden.

Et hundretalls kulturaktiviteter samler feststemte folk fra fjær og nær. Bli med på folkefest på Røros!

rorosmartnan.no

Foto: Lillian Sandnes/roros.com

Widerøe flyr deg til Røros

3. VM i Skreifiske

Når Lofotcupen og VM i Skreifiske går av stabelen 22. og 23. mars neste år fylles Svolvær havn til trengsel. I dag kjemper pasjonerte havfiskere og glade amatører fra et titalls nasjoner om de 600 deltakerplassene. Påmelding starter i sept/okt. vmiskreifiske.no

Widerøe flyr deg til Svolvær

4. Spahelg

Foto: Studio Dreyer Hensley

Etter tre års fra topp til tå-oppussing fremstår Britannia Hotel i Trondheim som en 5-stjerners destinasjon i seg selv. I underetasjen frister svømmebasseng, jacuzzi, flere badstuer og behandlingsrom, i omgivelser som fører tankene hen på de mest luksuriøse retreats i det store utland.

britannia.no

Widerøe flyr deg til Trondheim

5. Hvalsafari

Ennå vet vi ikke med sikkerhet hvor hvalene vil dukke opp denne sesongen. Men plutselig skjer det, en flokk spekkhoggere stryker forbi utenfor Andøya, Senja eller Skjervøy. De tøffeste eventyrerne dykker med havdyrene. De mer tilbakeholdende foretrekker å skue fra ripa på en større båt. whalesafari.no  seasafariandenes.no

Widerøe flyr deg til Andenes og Sørkjosen

6. Fyrferie

Foto: Visit Norway

Litløy fyr er et unikt sted for å se en av verdens mest spektakulære naturfenomener; nordlyset. Finn frem dine varmeste klær og sitt ute under tykke ulltepper, mens du varmer deg på en hjemmelaget fyrgløgg og venter på aurora borealis. Pust inn sjøluft og stillhet mens du ser etter havørn og spekkhoggere. litloyfyr.no

Widerøe flyr deg til Stokmarknes

7. Teaterweekend

Oslo har alltid noe spennende på (teater)plakaten. Denne høsten byr Nationaltheatret på moderne oppsetninger av Hedda Gabler og Fruen fra havet. Suksessen Havboka fortsetter, og det blir vidunderlige møter med Alice i Vidunderland. I tillegg spilles Måken av Tsjekhov og det sterke kvinneportrettet Harper Regan. Fra 10. januar til 15. mars er det duket for Liv – en samtale med Liv Ullmann. nationaltheatret.no  ticketmaster.no

Foto: Morten Krogvold/Nationaltheatret

Widerøe flyr deg til Oslo

8. Loen Skylift

På toppen av Loen Skylift venter et fantastisk turterreng og panoramautsikt mot Lodalen, Oldedalen, rett ned til Loen og mot Skåla og Jostedalsbreen. Loen Skylift er åpen hele året, og på vinteren kan du boltre deg på ski, truger eller kjelke i preparerte akebakker.  loenskylift.no  loenactive.no

Foto: Bård Basberg/Loen Skylift

Widerøe flyr deg til Sandane

For mer informasjon se wideroe.no

Emner

Widerøe AS er eier av datterselskapene Widerøe Ground Handling, Widerøe's Flyveselskap, Widerøe Technical Services og Widerøe Internet. Til sammen er vi nesten 3000 stolte og engasjerte medarbeidere. WGH håndterer bakketjenester på 42 lufthavner i Norge og vi flyr til 50 destinasjoner i inn- og utland.

Widerøe er et annerledes luftfartsselskap. Vi har et evig engasjement for å skape muligheter mellom små og store steder. I Distrikts-Norge er Widerøes flyoperasjoner av stor betydning for både næringsliv, helsevesen, utdanning, reiseliv og kultur. Widerøe er distriktenes kollektivtransport. Som Norges eldste flyselskap tar vi vårt samfunnsoppdrag på alvor og jobber hver dag for å ivareta folks mulighet til å ta hele landet i bruk.

Widerøe pressevakt

Pressekontakt 98901500