Spar strøm og tid med Airfryer Crispier fra Wilfa

Ingen er upåvirket av de høye strømprisene og mange leter etter nye måter å redusere strømregningen på. Et enkelt tiltak som reduserer strømforbruket er å tilberede maten i en airfryer. Ved bruk av airfryer i stedet for tradisjonell ovn halveres engergiforbruket. Det er fordi en airfryer utnytter energien jevnere, varmes opp betydelig raskere og tilbereder maten på kortere tid enn en vanlig ovn.

En tradisjonell ovn bruker i gjennomsnitt 3000-3500W, mens forbruket til en airfryer i snitt er mellom 1500-2000W. Dermed kan energiforbruket reduseres betraktelig ved å lage maten i airfryeren fremfor ovnen. Det er raskt mange kWh spart uten at du går på akkord med resultatet.

Lanserer Airfryer Crispier 5,5L

Airfryer Crispier 5,5L fra Wilfa gir deg muligheten til å tilberede favorittrettene dine på en sunnere måte med enten lite eller ingen olje. Den hurtigsirkulerende varme luften sørger for at du får et perfekt resultat med en sprø utside og en saftig innside.

Den nye modellen er en stor og romslig airfryer med hele 5,5 liter slik at du enkelt kan lage mat til hele familien. Takket være den praktiske firkantede formen får du plass til mer mat, uten at den tar mer plass på kjøkkenbenken sammenlignet med en avrundet modell. Pizzapanne, bakebolle og grillrist følger med så bruksmulighetene dine for airfryeren er maksimale.

10 forhåndsinnstilte programmer

Med 10 forhåndsinnstilte programmer er det enkelt å velge riktig innstilling for matlagingen. Airfryeren har også funksjoner som forvarming, tining, holde varm-funksjon og påminnelse om å snu ingrediensene, for jevn allround matlaging. Du kan også manuelt stille inn både tid og temperatur selv, fra 30-200 grader. Med de lave temperaturinnstillingene kan du også tørke ingredienser med fantastiske resultater.

Enkel å bruke

Det er også veldig praktisk for barna å kunne lage sin egen matbit eller snacks i airfryeren etter skoletid. For med en airfryer trenger de ikke tenke på ovnstemperaturen, ovnsinnstillingene eller ha tålmodighet til å vente på at ovnen varmes opp – de kan heller enkelt varme opp en liten pizza eller nuggets i airfryeren. I tillegg blir maten mye mer smakfull i airfryeren enn i for eksempel en mikrobølgeovn.

Airfryer har mange bruksområder

Lag pommes frites, grill kylling, kok egg, tørk frukt, varm opp gårsdagens rester eller bak brød, pizza og småkaker. Listen over alt du kan tilberede i en airfryer er lang og det er egentlig ingen grenser bortsett fra din egen fantasi. Samtidig er airfryer crispier 5,5L rask og effektiv som sparer tid og energi i en travel hverdag.

*Eksempel på energiberegning – (effekt i W x brukstid i t) /1000 = forbruk i kWh.
Crispier Airfryer 1800 W brukt i 30 minutter bruker 0,9 kWh
Varmluftsovn 3000 W i 45 minutter bruker 2,25 kWh

Les mer om produktet her: Airfryer, Crispier, med stor kapasitet - 5,5L | WILFA

• Livsstil, mote, fritid

• produktlansering
  • airfryer
  • strømsparing

Wilfa er et norskeid selskap som ble etablert i 1948 og er i dag en av Nordens ledende leverandører av småelektriske artikler til de tusen hjem. Wilfa er et ledende merkevare med fokus på design, kvalitet, sikkerhet og innovasjon. Vi har fokus på miljø i alt vårt arbeid, og fra våren 2020 er Wilfa miljøsertifisert og blitt en miljøfyrtårn bedrift – det er vi stolte av!

Ken Kristensen

Pressekontakt Sales director +47 91116016