Avskjedskonserten til Grateful Dead live via satelitt i Oslo og Trondheim

Avskjedskonserten til Grateful Dead live via satelitt i Oslo og Trondheim

Billetter til «Fare Thee Well: Celebrating 50 years of Grateful Dead» er nå i salg! Mandag den 6. juli vil vi via satellitt vise konserten fra Soldier Field i Chicago live på lerretet hos Nordisk Film Kino og Trondheim Kino.

For siste gang opptrer de fire originale medlemmene av Grateful Dead (Mickey Hart, Bill Kreutzmann, Phil Lesh, og Bob Weir) sammen på scenen med spesielle gjester som Trey Anastasio, Jeff Chimenti og Bruce Hornsby.

Oslo, Norge – 15. juni 2015 - Billetter til "Fare Thee Well: Celebrating 50 Years of Grateful Dead," i samarbeid med CinemaLive, Peter Shapiro og Madison House, med gjenforeningen av Mickey Hart, Bill Kreutzmann, Phil Lesh, og Bob Weir på Chicagos Soldier Field, er nå i salg på Nordisk Film Kino, Oslo og Trondheim Kino.

Denne spesielle feiringen vil bli kringkastet live via satellitt til over 400 kinoer i Europa, mandag 6. juli, nesten 20 år etter den siste Grateful Dead konserten med Jerry Garcia, som fant sted på samme plass i 1995. Konserten den 5. juli vil være siste gang bandet spiller sammen. The Soldier Field konserten har fått overveldende respons fra fansen, med over 500.000 mailer med billettforespørsler.

Besøk www.nfkino.noeller www.trondheimkino.no for å kjøpe billetter!

De fire opprinnelige medlemmene, Hart, Kreutzmann, Lesh og Weir, får selskap av kjente musikere som Trey Anastasio (Phish and the Trey Anastasio band), Jeff Chimenti (RatDog, The Dead and Furthur), og Grammy-vinner Bruce Hornsby. Gruppen vil gjennomføre to sett på konserten.

For mer informasjon kontakt:

Erling Johannessen

erling.johannessen@warnermusic.com

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.