(c) Chai Saeidi

Å være en ´feit liten taper´

Med sin nye singel viser Kristian Kristensen nok en gang utover enhver tvil at han er en låtskriver som vet hvordan man treffer en nerve, og han treffer den hardt.

Suksessen med tidligere utgivelser har gitt Kristian plass i mangfoldige hjerter, spillelister og publikummere.«Kan du lære mæ» har passert 10 millioner streams og «Du ga mæ viljestyrke» er ikke langt unna å nå dobbelt platina. Begge låtene har også vært topp 5 på radio.

«feit liten taper» er en gripende skildring av å være en outsider i de sårbare tenårene. Å føle seg ensom og utenfor, og å bare ønske å få dagene til å gå. I den nye singelen maler Kristian bildet av å søke virkelighetsflukt i Nintendo alene på gutterommet, som en pille for å døyve følelsen av utilstrekkelighet.

Kristian leverer nå en helt annen sound enn det vi har hørt fra ham tidligere. Denne gangen har talentet også gjort jobben med å produsere alt selv.

Tekst er og blir i fokus når Kristian lager musikk. «feit liten taper» er intet unntak, med en tekst som kanskje er Kristians sterkeste og samtidig såreste.

Se lyric-video til låta her