Adam Kanyama: ny singel og video ute idag.

Adam Kanyama: ny singel og video ute idag.

Svenske Adam Kanyama (17) er av artistkolleger utropt til svensk hip hops fremtid. Og i sommer – helt på riktigt - er han aktuell med ny single og konserter på HOVE- og Slottsfjellfestivalen.

Adam Kanyama er 17 år fra Norsborg, Stockholm – og lar musikken tale for seg selv. I 11 års alderen startet han med rap og har allerede blitt utpekt til svensk hip hops fremtid av den svenske artisteliten. Tross i hans unge alder har Adam vunnet den nordiske talent konkurransen ”Rap It Up”, der han i etterkant slapp låta ”A til K”. Itillegg har Adam vært oppvarmer for Nicki Minaj, spilt på Stay Out West (klubbprogrammet til Way Out West i Göteborg), sluppet singler og mixtapes. Siden den gang har han offisielt kun sluppet singlen «The Golden Child», foruten å ha bidratt med rap på ”Tekkno Scene” låten til Elliphant.

Tidligere i vinter spilte Adam Kanyama en overbevisende konsert på by:Larm (WIMP Annex), noe også NRK P3 var høyst enig i.

I sommer spiller Adam Kanyama på Hovefestivalen (5. juli) og Tønsberg/Slottsfjell festivalen (19. juli).

Til høsten starter Adam innspillingen av sitt debut album. I mellomtiden nyter vi første smakebit og single ”På Riktigt”, som slippes 3. juli.

”På Riktigt” er producerad av Jens "Chords" Resch.

Parlophone er ett av verdens eldste plateselskaper.

Coldplay, Pink Floyd, Robyn, David Guetta, Roxette, Kim Larsen, Gabrielle Aplin, Tinie Tempah, Adam Tensta, Kate Bush, Blur, Kraftwerk, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Truls, Henning Kvitnes, Envy, Hellbillies, Frida Amundsen, Gunnhild Sundli, John Olav Nilsen & Gjengen, Autolaser, Phil T. Rich, Röyksopp, Dumdum Boys, Postgirobygget, Morten Abel, Halvdan Sivertsen, Sval, Honningbarna, Lene Marlin m.fl