James Blunt er tilbake - med låt om kjærlighet

James Blunt er tilbake - med låt om kjærlighet

Kongen av kjærlighetslåter og Twitter, James Blunt, slipper singelen Love Me Better i dag, og 24. mars kommer hans femte studioalbum The Afterlove.

Offiseren og gentlemannen Blunt er langt mer enn hitsinglene You’re Beautiful, Goodbye My Lover, Stay The Night og Bonfire Heart. Siden debuten i 2004 har han solgt over 20 millioner album og nesten 13 millioner singler. Han har vært nominert til, og vunnet, en haug med priser og utmerkelser blant annet Brit Awards og Grammys. Videoene hans er sett over 625 millioner ganger, og låtene hans har over 680 millioner streams. Han toppet både single- og albumlistene her i Norge, og har tilsammen tilbragt over ett år på norske hitlister!

Etter suksessen med 2013-utgivelsen Moon Landing, som tilbragte over et halvt år på hitlistene og solgte til platina i hjemlandet, har James samarbeidet med blant annet Ed Sheeran, Ryan Tedder, Amy Wadge (Ed Sheeran, Shannon Saunders), Johnny McDaid (Example, Biffy Clyro), Stephan Moccio (Miley Cyrus, The Weeknd) og MoZella (Miley Cyrus, One Direction) på The Afterlove.

Hiten Bonfire Heart fra Moon Landing fremførte han blant annet på Nobelkonserten her i Norge, og etter albumslippet gjorde han over 140 konserter på 12 måneder. I år er det allerede annonsert at han skal gjøre unna 7 byer i England på en drøy uke.

I tillegg til sin suksess som artist så har James fått rykte på seg for å være «den morsomste mannen på Twitter» med sine fenomenalt selvironiske og underholdende kommentarer og tilbakemeldinger. Han holder heller ikke tilbake i den pågående kampanjen for lanseringen av The Afterlove. Ta en titt her.

Følg James Blunt via hjemmesiden og Facebook, og gå for all del ikke glipp av twitterkontoen hans!

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.