Chris Holsten inntar Oslo Spektrum!

Chris Holsten inntar Oslo Spektrum!

Den populære artisten har fått stor oppmerksomhet de siste årene, med albumprosjektet «Bak en fasade», prisdryss på Spellemann og P3 Gull og utsolgte konserter over hele landet. Nå er han klar for å la barndomsdrømmen gå i oppfyllelse, og offentliggjør at han spiller i Oslos storstue, Oslo Spektrum 29. oktober 2022!

– Dette er en stor barndomsdrøm som går i oppfyllelse. En one night only som jeg kommer til å huske resten av livet og vi skal gjøre alt for at det blir en unik opplevelse for alle i publikum, forteller den entusiastiske artisten om nyheten.

Holsten, som ble kjent for dansbare poplåter som «Mexico» (2017), «Wish I Never Met You» og EPen «Cold Hearts», gjorde et skifte som artist og låtskriver etter at han var med i Hver Gang Vi Møtes i 2020. Samme år mottok han sin første Spellemannpris for Årets Låt for «Hvis verden» sammen med Frida Ånnevik, og det styrte han inn på et nytt spor. Chris tok et bevisst valg om å dykke dypere, og begynte å skrive tekstene sine på norsk.

Høsten 2021 slapp han første del av «Bak en fasade», og debutalbumet ble tatt svært godt imot. Låtene derfra har blitt strømmet over 35 millioner ganger, og singlene «Smilet i ditt eget speil» og «Bare når det regner» nådde første – og andreplass på radiolista. Holsten rundet av 2021 med å ta med seg publikumsprisene Årets Låt og Årets Artist under P3 Gull i november, og slipper andre del av «Bak en fasade» i mars. På del 2 av albumet har han skrudd opp energien, og som singelen «Høyt over havet» indikerer er han klar for ny turné og en avslutning av det sjeldne Oslo Spektrum 29. oktober.

Holsten skal spille 30 festivaler i sommer i tillegg til 4 ekstrakonserter som ble utsatt til mars i år grunnet covid-restriksjoner. Han understreker at det han elsker aller mest som artist er å møte publikummet sitt og spille live.

– Det er alltid gøy å skape nye ting og være kreativ, men jeg trives aller best på scenen.

Å kjenne på responsen på låtene og høre de komme ut av andres munn. Det er derfor jeg lager musikk.

Konserten i Oslo Spektrum blir siste konsert fra «Bak en fasade»-prosjektet:

– Det blir et nytt show og jeg gleder meg som en unge til å dele denne ene kvelden med publikum!, avslutter Holsten.

Chris Holsten spiller i Oslo Spektrum 29.10.2022.
Billettsalg starter 04.02 kl. 10:00
Billetter: ticketmaster.no