"Wish I Never Met You" cover.

Chris Holsten slipper personlig låt

“Wish I Never Met You” er første smakebit Chris Holsten i dag deler fra sin kommende EP.

En altoppslukende følelse er det Holsten synger om i den ferske pop-perlen, hvor godt møter vondt, og dagens minner er gårsdagens kjærlighet.

- “Wish I Never Met You” handler hovedsakelig om å komme seg videre. Det er en mørk og personlig kjærlighetslåt som spiller rundt en frustrasjon hvor man aldri helt klarer å slippe taket. Men et behov for å møte nye gjør at det eneste man ser hos dem er ansiktet til eksen.

Holsten vet å sette ord på følelsene og er ikke redd for å la det som ligger innerst inne komme ut for å skinne i musikken. Hans fløyelsmyke stemme akkompagneres med en glitrende pop-produksjon signert Lars Kristian Rosness (Alan Walker, Ruben m.m), i god kontrast med teksten, som forteller om en sårhet i minnet, men likevel en ubeskrivelig lengsel.

- Låten oppsummerer mine siste måneder på kjærlighetsfronten rett og slett. Når jeg skriver musikk så skriver jeg ofte utifra hvordan jeg hadde det akkurat da. “Wish I Never Met You” beskriver akkurat det.

Låten ble til under et lengre opphold i Lillehammer, hvor Holsten og produsent Lars Kristian Rosness låste seg inn i studio i tolv dager, og inviterte med seg låtskrivere fra nære samarbeid til fjern beundring med på prosjektet. Holsten har siden innspillingen vært fast bestemt på at det å være i en skriveboble, sammenhengende over en periode, er nøkkelen til å grave dypere i seg selv, og for å få rendyrke både tekst og produksjon.

- Noen låter tar lang tid, andre blir til på kort tid. “Wish I Never Met You” ble skrevet og produsert på én dag. Vi følte virkelig at den satt fra første sekund, og stemningen i studio var elektrisk.

For tiden er Holsten aktuell i TV2-serien “Hver Gang Vi Møtes” sammen med Odd Nordstoga, Frida Ånnevik, Morgan Sulele mfl. og i 2020 ligger turnéplanene klare, hvor de første datoene allerede er annonsert:

07.03 - Eide, Bergtatt
12.03 - Lillestrøm Kultursenter
13.03 - Moss, Verket Scene
14.03 - Askim Kulturhus
20.03 - Mandal, Buen Kulturhus
26.03 - Oslo, Parkteatret

“Wish I Never Met You” er skrevet av Chris Holsten, Lars Kristian Rosness, Hilde Skaar og Tobias Stenkjær. Låten kan du høre HER