Christmas At Downtown Abbey julealbum slippes 10. november

Christmas At Downtown Abbey julealbum slippes 10. november

Produsentene av Downton Abbey, Carnival Films, presenterer  idag sammen med Warner Music TV  utgivelsen av  ‘Christmas At Downton Abbey’, en offisiell CD utgivelse med  klassiske julesanger og andre sanger fra en svunnen tid, som reflekteres så godt i denne fantastisike TV serien.

Albumet inneholder  45 låter på en dobbel CD. Albummet  inneholder syv eksklusive innspillinger med noen av seriens fantastiske skuespillere. Elizabeth McGovern,  som spiller Countess of Grantham, synger «It Came Upon A Midnight Clear» og «The First Noel» som er en duett med Julian Covenden, som spiller Charles Blake i serien.

Fans av serien vet at Elizabeth også spiller i folk bandet Sadie  and the Hotheads. Tidligere i år spilte de en konsert på Highclere Castle (hvor Downton Abbey blir filmet) da England markerte 100 år siden starten på  1. verdenskrig.

Elizabeth sier:

"Det var helt fantastisk for meg å få muligheten til å spille to låter i en helt annen setting en den jeg er vant til, uten gitar, uten bandet mitt, men takket være den esktremt talentfulle Julian Ovenden, The Budapest City Orchestra & The Budapest Choral  Voices, Kipper Eldridge, Nick Patrick og hele Warner Brothers’ produksjonsteam ble det en fantastisk opplevelse og  jeg  er utrolig stolt over å være med på dette albumet''

Julian Ovenden, også en profesjonell sanger og musikal artist, gjør sine versjoner av «O Holy Night», 'Sussex Carol» og «Silent Night». Han gjør også en duett med den talentfulle klassiske sangerinnen Kate Marshall.

Julian sier:

«Jeg er en stor musikk fan, og som Elizabeth har jeg en musikk karriere ved siden av å være skuespiller. Å få være med på dette albumet er en stor ære, og noe jeg virkelig har satt pris på».

Mr Carson , spilt av  Jim Carter,  leverer en versjon av julediktet «’Twas The Night Before Christmas» på en underfunding og spennende måte. For å få en ekstra  Downton touch har John Lunn, som skrev the Downton Abbey Theme Song, skrevet en ny og eksklusive «suite» versjon av the Downton Abbey Theme Music og  Part 1 og Part 2 er første sporet på henholdvis CD 1 og CD2. Disse  to er eksklusivt spilt inn med The Budapest City Orchestra og The Budapest Choral Voices. Resten av albummet inneholder 36 juleklassikere fra noen av Warner Musics største klassiske artister som Dame Kiri Te Kanawa som synger “God King Weneceslas”, og Choir Kings College, Cambridge som gjør “In The Bleak Midwinter”, “'Hark! The Herald Angels Sing” og “Come All Ye Faithful”.  Alexander Lazarev gjør “March From The Nutcraker Suite”.

Albummet slippes over hele verden av Warner Music 10. November.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.