Coldplay annonserer Stargate-produsert album og singel

Coldplay annonserer Stargate-produsert album og singel

Coldplay har i dag annonsert at deres syvende album, A Head Full Of Dreams, slippes fredag 4. desember via Parlophone Records. Albumet innledes med singelen ”Adventure Of A Lifetime” som er tilgjengelig der du lytter til musikk nå.

Albumet, som er spilt inn i Malibu, LA og London, er produsert av den norske produsent-duoen Stargate, i tillegg til bandets faste produsent Rik Simpson. Coldplay har på dette albumet gjort en rekke samarbeid med andre artister. Blant albumets 11 spor (12 spor hvis du teller med den godt gjemte skatten ”X Marks The Spot”) kan du høre bidrag fra blant andre Beyoncé, Noel Gallagher, Tove Lo og Merry Clayton.

A Head Full Of Dreams er et mer oppløftende album enn den mer sårbare forgjengeren Ghost Stories fra 2014, som lå på listetopper globalt i seks uker på rad, vant flere priser, og solgte millioner av eksemplarer. Bandet valgte å ikke ta med Ghost Stories på turné, og dro rett tilbake til studioet for å jobbe med A Head Full Of Dreams.

Nå har de laget et album som er full av energi, farger og positive låter, som du for eksempel kan høre på førstesingelen, ”Adventure Of A Lifetime” og eksplosive ”Hymn For The Weekend”.

Coldplay har aldri før hatt det så gøy under produksjonen av et album som med denne. De har heller aldri tidligere vært like fornøyd med sluttproduktet som de er nå.

Og denne gangen er planen å ta med seg plata på turné verden rundt.

TRACKLISTING
1. A Head Full Of Dreams

2. Birds

3. Hymn For The Weekend

4. Everglow

5. Adventure Of A Lifetime

6. Fun

7. Kaleidoscope

8. Army Of One

9. Amazing Day

10. Colour Spectrum

11. Up&Up

Forhåndsbestill albumet A Head Full Of Dreams her.
Lytt til førstesingelen ”Adventures Of A Lifetime” på Spotify.

For mer informasjon, sjekk bandets hjemmeside Coldplay.com.
Følg også med i deres sosiale medier for oppdateringer:

Følg gjerne også Warner Music Norway i sosiale medier for kontinuerlige oppdateringer:

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.

Warner Music Norway