Cyndi Lauper i sørlig vri

Cyndi Lauper i sørlig vri

Cyndi Laupers musikalske reise tar en uventet sørlig retning når Detour,  hennes 11. studioalbum, slippes 6. mai. Her setter den Grammy-, Emmy- og Tony-vinnende singer/songwriteren sin musikalske signatur på et utvalg klassiske countrysanger.

Detour inneholder klassiske country låter hvor Lauper med sin lett gjennkjennelige stemme tar for seg sanger fra 40-,50- og 60-tallet, med gjesteartister som Vince Gill, Emmylou Harris, Alison Krauss og Willie Nelson. Cyndi Lauper spilte inn dette albumet i Nashville i samarbeid med de beste studiomusikerne Nashville har å by på. Albumet er Cyndi Laupers første for Sire Records, og er produsert av Sires legendariske grunnlegger Seymour Stein.

Lauper sier at hun alltid har drømt om å spille inn et countryalbum, helt fra hun som barn hentet inspirasjon fra sangere som Patsy Cline, Loretta Lynn og Wanda Jackson. “When I was a really young kid, country music was pop music, so this is what we grew up listening to. These songs are part of some of my earliest memories so it has been an absolute thrill to revisit them.”, uttaler Lauper om albumet som inneholder flere fantastiske versjoner av klassikere, og der hun har samarbeidet med en rekke anerkjente og legendariske musikere og artister.

Detour - Track List

1.“Funnel Of Love”
2.“Detour” - Featuring Emmylou Harris
3.“Misty Blue”
4.“Walkin’ After Midnight”
5.“Heartaches By The Number”
6.“The End Of The World”
7.“Night Life” - Featuring Willie Nelson
8.“Begging To You”
9.“You’re The Reason Our Kids Are Ugly” - Featuring Vince Gill
10.“I Fall To Pieces”
11.“I Want To Be A Cowboy’s Sweetheart” - Featuring Jewel
12.“Hard Candy Christmas” - Featuring Alison Krauss

Følg Cyndi Lauper på
Facebook!

Se originalpressemelding vedlagt for mer informasjon.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.