David Guetta annonserer nytt album, med gjestebidrag fra Nico & Vinz

David Guetta annonserer nytt album, med gjestebidrag fra Nico & Vinz

Han har strengt talt ikke vært borte, men nå er han altså tilbake med sin første albumutgivelse siden dobbeltalbumet Nothing But The Beat fra 2011 som gikk inn på 5 plass på VG lista og lå der i hele 47 (!) uker. Albumet inneholdt 4 store singler (Where Them Girls At, Little Bad Girl, Without You og Titanium) som alle gikk inn på VG lista.

Listen er David Guettas album nummer 6 og inneholder blant annet hans store singler fra 2014 (Lovers On The Sun, Dangeous), samt en rekke potensielt nye superhits. Deluxe utagven inneholder også Bad -hans tredje monsterhit fra 2014.

Albumet inneholder gjestebidrag fra flere globale superstjerner som John Legend, Sia, Nicki Minaj, Emeli Sande og ikke minst våre egne helter Nico & Vinz, som bidrar med vokal på den svært catchy og oppløftende låta "Lift me Up".

At forrige album kom i 2011 betyr ikke at David Guetta har vært fraværende fra verdens hitlister – i 2012 var låta She Wolf, med Sia, en topp 5 hit i Norge i hele 12 uker, og holdte seg på VG lista to måneder inn i 2013.

Spol frem til 2014 og Guetta er nok en gang aktuell med populære singler og har hittil i år hatt hele 3 singler topp 10 på VG lista; Bad ble #1, Lovers On The Sun ble #4 og nå Dangerous ligger foreløpig #8.

Listen uten tvil hans mest spennende utgivelse så langt - et album som sementerer hans posisjon som en av verdens største produsenter. Han er ikke bare en mester i å forstå hva som fungerer på verdens hitlister og radioer - han viser også villighet til å ta risker og eksperimentere med sin egen sound.

Bare hør på den nyeste singlen "Dangerous" - udiskutabelt en av Guettas mest spennende låter på mange år hvor han introduserer ekte stryk, bass og trommer. Selvfølgelig med den umiskjennelige Guetta touchen – catchy og vanedannende som kun han kan gjøre det. Skal 2014 og 2015 blir da David Guetta, en av verdens største og mest innflytelsesrike Djs, lærte kidsa å digge ekte trommer? Mye kan tyde på det!

Hør "Dangerous" her: https://www.youtube.com/watch?v=FsfrsLxt0l8. Musikkvideoen, regissert av Jonas Åkerlund, har premiere fredag 31 oktober på www.youtube.com/davidguetta

David Guetta - ‘Listen’ track listing

01 Dangerous feat. Sam Martin

02 What I Did For Love feat. Emeli Sande

03 No Money No Love feat. Elliphant & Ms Dynamite

04 Lovers On The Sun feat. Sam Martin

05 Goodbye Friend feat. The Script

06 Lift Me Up feat. Nico & Vinz, Ladysmith Black Mambazo

07 Listen feat. John Legend

08 Bang My Head feat. Sia

09 Yesterday feat. Bebe Rexha

10 Hey Mama feat. Nicki Minaj & Afrojack

11 Sun Goes Down feat. MAGIC! & Sonny Wilson

12 S.T.O.P feat. Ryan Tedder

13 I'll Keep Loving You feat. Jaymes Young & Birdy

14 The Whisperer feat. Sia

David Guetta har i løpet av sin vanvittige karriere oppnådd over 3 milliarder visninger og 8,4 millioner følgere på YouTube, 57 millioner likes på Facebook og ikke minst 5,8 millioner følgere i Spotify, som gjør han til den mest populærer Spotify artisten i verden.

"Unforguettable" dokumentar:

Nylig slapp David Guetta "Unforguettable" - en dokumentar fra hans turne i Brasil tidligere i år. Den gir et helt fantastisk innblikk i det eksepsjonelle fenomenet som David Guetta er, se den hvis du har 22 minutter til overs: http://bit.ly/1rXIuGO

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.