donkeyboy slipper singelen Dollar og albumet Lost!

donkeyboy slipper singelen Dollar og albumet Lost!

Er det bare seks år siden donkeyboy kom som en pop-eksplosjon inn i rampelyset?
Drammenserne Cato Sundberg, Kent Sundberg, Peter Michelsen og Thomas Drabløs skapte i 2009 norsk pophistorie med debutsingelen Ambitions og debutalbumet Caught In A Life, og det virker både som om de nettopp slo igjennom, og som om de «alltid» har vært en del av det norske poplandskapet.

Å starte karrieren med superhits som Ambitions, Sometimes og Stereolife, samt et trippel platina-selgende album som ikke bare går rett til topps på VG-listen, men faktisk ble liggende inne på albulisten i nesten et kalenderår, er som et eventyr. Men kanskje ikke så lett å følge opp?

donkeyboy lot seg ikke skremme, og med andrealbumet Silver Moon befestet de sin situasjon. Hitsinglene City Boy, Pull Of The Eye og tittelsporet Silver Moon, resulterte i streamingrekorder og trippel platina trofé til albumet såvel som et utall (32 ved siste opptelling!) troféer til singlene.

Fra musikkstudioet hjemme i Drammen disker donkeyboy opp hit etter hit. Og med sitt distinkte og fengende sound hvor underlige temaer og tekstlinjer, og gjennomført frisk produksjon og melodilinjer, både imponerer og provoserer, har donkeyboy gitt Norge en eventyrlig og, ikke minst, gledelig fargerik, popsuksess.

Når donkeyboy inntar scenen er det ingen tvil om at de er vaskeekte popstjerner, og i tillegg har de bevist sitt talent som produsenter og artister i sitt eget musikkstudio. Det siste året har de, selv om de fortsatt holder seg innenfor pop-segmentet og lager refrenger som sitter som klister, eksperimentert enda friere enn tidligere, og resultatene har vært fantastiske.

På låten Triggerfinger samarbeidet de med en ung Kanadisk artist som tok kontakt, låten ble en hit i Finland og Danmark såvel som Norge, og Kiesza, som gjestevokalisten het, fikk i ettertid fantastisk suksess med sin egen debutsingle. Allstedsnærværende Crazy Something Normal ble en høyt elsket landeplage og den mest spilte låten på norsk radio 11 uker i strekk.

10 februar 2016 slapp donkeyboy singelen Dollar, og hakk i hel – fredag 12 februar – kommer albumet Lost. Det inneholder blant annet ovenfor nevnte platina-sertifiserte Triggerfinger og Crazy Something Normal, samt hitene Downtown, Hero og Lost. Tilsammen har disse låtene faktisk streamet nesten 40 millioner ganger allerede.

Som tidligere er det nesten slik at ethvert donkeyboy-album rett og slett er en hitsamling.
Og Lost inneholder altså fem hit-låter du enda ikke har hørt.

Tracklist Lost:
Triggerfinger
Crazy Something Normal
Hero
Downtown
Lost
Dollar
Smooth Lover
Look Inside
Rocket Gave The Sky To Her
Just For A While

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.