Dua Lipa slipper ny singel med Dababy

Dua Lipa slipper ny singel med Dababy

I dag slipper Dua Lipa sin nye singel «Levitating» ­– sporet som vil ta lytterene rett til dansegulvet. Produsert av Koz & Stuart Price, har denne funk-drevne låten et gjestevers fra rap-sensasjonen «Dababy» som har overgått 7 milliarder globale strømmer siden signeringen med Interscope Records i 2019. «Levitating» er det siste sporet som er hentet fra Dua Lipas #1 album «Future Nostalgia» som også inneholder hitsinglene «Don't Start Now», «Physical» og «Break My Heart».

«Levitating» er utgitt sammen med en futuristisk video i art deco-stil, vekket til live gjennom et unikt partnerskap mellom Dua Lipa og Tik Tok, som oppfordret Tik Tok-brukere til å lage originale innholdsidéer til den offisielle videoen. Dette resulterte i 150.000 videoforslag og over 300 millioner visninger. Musikkvideoen er regissert av Warren Fu, som er kjent for sitt arbeid med artister som Daft Punk, Mark Ronson og The 1975.

Siden utgivelsen av hennes første singel i 2015 har Dua Lipa blitt en av musikkverdenens hotteste artister. Hennes debutalbum har overskredet fem millioner salg over hele verden, og videoen til hennes virale låt "New Rules" («sangen som forandret livet mitt», i følge Dua) gjorde henne til den yngste kvinnelige soloartisten som nådde en milliard visninger på YouTube.

Hun skrev historie da hun i 2018 som den første kvinnelige artisten som fikk fem nominasjoner under BRIT Awards, med to seire for British Breakthrough Act og British Female Solo Artist. Hun mottok deretter to Grammy-priser for Best New Artist og Best Dance Recording for «Electricity. På slutten av 2019 fremførte Dua sin #1 globale hitsingel «Don't Start Now» på MTV EMAs, ARIAs, AMA’s og MAMA’s, som ledet til utgivelsen av hennes siste album, Future Nostalgia. Albumet overgikk 294 millioner strømninger i løpet av den første uken, og har nå overgått 2,2 milliarder Spotify-strømninger på tvers av alle sporene sine, og har etablert Dua Lipa som den mest-lyttede britiske artisten på Spotify globalt og den mest lyttede kvinnelige artist på plattformen. Future Nostalgia har tre topp 10 hit-singler «Don't Start Now», «Physical» og den nylige suksessen «Break My Heart». Hun har også rekorden for det mest streamede albumet på en enkelt dag av en britisk kvinnelig artist og hadde også det lengste løpet av tre spor på topp 10 av en kvinnelig artist siden 1955.

Erling Midtstue

Catalog and Label Manager +47 94 88 85 58