Duran Duran med nytt album

Duran Duran med nytt album

Paper Gods slippes 11. september

Første singel er «Pressure Off» og med seg på låta har de Janelle Monáe.

Superstjernene i Duran Duran slipper i år album nummer 14. Vokalist Simon Le Bon, keyboardist Nick Rhodes, bassit John Taylor og trommis Roger Taylor spilte inn albumet i London med produsenter som Nile Rodgers, Mark Ronson, Josh Blair, og Mr. Hudson. Av artister på albumet har de med seg Janelle Monáe, tidligere Red Hot Chili Peppers gitarist John Frusciante, Kiesza, Mr Hudson, Davide Rossi og skuespiller Lindsay Lohan. Albumet er tilgjengelig for pre-order på DuranDuran.com denne uka.

På albumet “Paper Gods” går bandet tilbake til den «tidlige lyden» av Duran Duran. Hardtslående pop-melodier med mørke, rare og eksperimentelle sider. Bandet begynte innspillingen av albumet allerede i 2013 med Mark Ronson og Josh Blair. Da Ronson dro for å jobbe med sitt eget album, begynte Duran Duran og Blair å jobbe med Kanye West/Jay-Z samarbeidspartneren Ben «Mr» Hudson. I 2014 var Mark Ronson tilbake, denne gangen sammen med Chic-legenden Nile Rodgers.

«Vi fant et helt nytt nivå av inspirasjon på dette albumet», sier Rhodes. «Vi gjorde musikk vi virkelig «kunne være stolte av», sier Le Bon. «Vi er heldige som kan si at vi er inspirert av egen katalog, det er ikke mange band som kan si det samme» sier Le Bon.

Duran Duran ble til i Birmingham, England i 1978. Bandet er nå en av tidenes mest innflytningsrike og største kommersielle suksesser. Duran Duran har toppet listene og solgt mer enn 100 millioner album verden over. Bander har også mottatt utallige Grammys, BRIT’s, Ivor Novello, og MTV Video Music Lifetime Achievement Awards.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.