Endelig mer musikk fra popkomet Julie Bergan

Endelig mer musikk fra popkomet Julie Bergan

Med stjernekrefter helt ut i fingerspissene har Julie Bergan (23) tatt steget inn i rampelyset for å bli. Nå er hun ute med låta «Incapable».

- «Incapable» handler om at det trygge valget ikke nødvendigvis er det riktige, for det må være noe magi der, sier Bergan om dagens utgivelse.

Den vokaldrevne og store poplåta viser artisten fra en litt annen side enn vi har vært vant til tidligere, der soundet har vokst og modnet i takt med Bergan selv.

Hun har sunget for familien så lenge hun kan huske, og gitaren hun fikk til jul som 8-åring er et av hennes største og første musikalske minner. Spol 15 år og hundre YouTube-videoer fremover i tid, og Julie fra Skien er en av landets største popstjerner signert til Warner Music Norway. På CV’en har hun allerede listetopper i både Norge og Sverige, utsolgte turnéer, årlige opptredener på VG-lista på Rådhusplassen, oppvarming for Justin Bieber både i Norge og i Spania, store radiohits som alle har solgt til platina («All Hours», «Arigato»), allsang på scenene til landets største festivaler, og en massiv fanskare i ryggen. Livet som låtskriver og artist tar sakte men sikkert form, heldigvis. Det finnes nemlig ingen plan B for Julie. Det er dette hun vil, bare dette. Musikken spiller hovedrollen i livet hennes.

Når jeg ser fremover ser jeg verdensturnéer, store festivaler og masse ny musikk. Men jeg ser også hardt arbeid, fullt fokus og urealistiske mål som sakte men sikkert blir realistiske. Jeg blir utrolig inspirert av hardtarbeidende kvinner som jobber for det de tror på, det er det som motiverer meg aller mest i jobben min.

Når det kommer til stemmekontroll både i studio og på scenen er Bergan sjelden vare. Hennes register er stort, og som vokalist er hun i en egen klasse, noe som tydelig demonstreres på «Incapable»Det ene øyeblikket skjør og forsiktig – i det andre sterk og uredd. I tekstene er det både takknemlighet, frykt, lengsel og lidenskap. Samtidig som hun speiler ung virkelighet med lekenhet, glimt i øyet og nysgjerrighet.

For unge fans er hun storesøsteren som baner vei. For jevnaldrende er hun en venninne som setter ord på det de ikke får sagt. Og for en hel verden av radiolyttere og publikum, har hun på få år blitt en solid entertainer. Utover at hjertet banker for musikken, har den unge artisten også fokus på en mer likestilt musikkbransje og å gi håp til yngre jenter.

Jeg har opplevd at mange undervurderer kvinnelige artister, spesielt innenfor pop-sjangeren. Det ser jeg som en av mine plikter å gjøre noe med. Åpne dører, utfordre standarder og sette eksempler for jenter som vokser opp i dag. Det er en helt egen drivkraft for meg.

«Incapable» er tilgjengelig over alt der du lytter til musikk, og kan høres HER!

Incapable

Følg Julie Bergan på Facebook, Instagram, YouTube, Spotify, Twitter eller på www.juliebergan.com for nyheter og oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.