Fay Wildhagen - Borders artwork

Fay Wildhagen klar med det vanskelige andrealbumet

Fay Wildhagen brakdebuterte med kritikerroste og prisvinnende «Snow» i 2015.
Hun fulgte opp med å turnere land og strand, samt spille på nøkkelfestivaler i Norge og Europa.
Så ble det stille.

Nå er Fay tilbake med «det vanskelige andrealbumet». Og det har vært vanskelig.
Kraftig senebetennelse i begge armer i en nesten to års lang periode gjorde at Fay måtte pakke ned gitarene og søke etter nye måter å skrive og skape på.
Hun arbeidet alene og fordypet seg i produksjon - teknisk såvel som kreativt, noe som var en naturlig utvikling for å finne nye, egne og ekte veier til sin indre musikk.
Mesteparten av platen er skrevet og produsert i ensomhet på en hytte i den norske fjellheimen. Men også i Stockholm, Trondheim, Los Angeles og Oslo.
Albumet er i sin helhet produsert av Wildhagen, med bidrag fra blant annet Tobias Fröberg (Ane Brun), Kristoffer Lo (Highasakite), Markus Jägerstedt (Robyn) og Nils Törnqvist (Lykke Li, Miike Snow, Amason).

«Borders»
er ganske annerledes enn debuten, men låter og føles fortsatt umiskjennelig som Fay Wildhagen. Bunn ærlig og upretensiøst, men også storslagent, grenseløst og pustende. Dynamikken, sjarmen, underfundigheten og – ikke minst – magien, er på plass når Fay inviterer inn til sitt særegne musikalske landskap.

Første smakebit kom i august med singelen «New Again» som raskt ble listet av NRK P3, før "_Awake" i september.

Albumet «Borders» slippes fredag 21. september. Lytt til det her

Følg Fay Wildhagen på Facebook, Instagram og YouTube

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.