Foto: Johanna Siring

Fay Wildhagen slipper spesialskrevet låt til stor, tysk serie!

Fay Wildhagen slipper i dag singelen «Bloodlines» spesialskrevet til den etterlengtede tyske Amazon Prime serien «The Therapy». Den handler om «hvordan man er lenket sammen rent fysisk i familier, men likevel ikke føler at man hører sammen», forteller Fay.

Den stemningsfulle låta er slik skreddersydd seriens dystre tematikk der vi følger psykiateren Viktor Larenz (Stephan Kampwirth) søken etter sin trettenårige datter Josy (Helena Zengel) som er sporløst forsvunnet. To år senere har den sorgfulle Viktor trukket seg tilbake til et avsidesliggende feriehus der en ung kvinne ved navn Anna (Emma Bading) dukker opp. Hun blir hjemsøkt av vrangforestillinger om en liten jente som forsvinner sporløst akkurat som Josy gjorde.

«Kan man virkelig kjenne hverandre helt eller går det an å trekke tilbake et blodsbånd?»

Over seks episoder utvikler det hele seg mer og mer til en dramatisk katt og mus lek som kan koste Victor alt. Serien er basert på den kritikerroste debutromanen til Sebastian Fitzeks ved samme navn og vil være tilgjengelig for hele verden på Prime Video fra 26. oktober.

Hør låten her

Fay Wildhagen har alltid skilt seg ut som en unik og dypt reflekterende stemme innen folkpop og indiemusikk. Tidligere i høst slapp hun singelen «Coming Home» som ga oss en smakebit på hennes kommende album «Let’s Keep It In The Family» som utgis i 2024.