Fikk platekontrakt på etterfesten

Fikk platekontrakt på etterfesten

EMI Music Norway har inngått avtale med Urørt-vinner Phil T Rich.

Da Urørtfinalen til P3 gikk av stabelen forrige uke var det Arif Salum, bedre kjent som Phil T Rich som gikk av med seieren. Samme kveld signerte Arif platekontrakt med EMI Music.

Etter å ha blitt listet på P3 med sin ”Gal”  fra EP’en ”Kom Så Tok Færdihh” i høst, ble han plukket ut som en av fem Urørt-finalister – og i Trondheim den 6.februar var han manges favoritt. Han sjarmerte juryen som besto av Mats Borch Bugge, Marit Larsen og Chirag Rashmikant Patel fra Karpe Diem – og høstet nok publikumsstemmer til å vinne. Senere samme kveld skrev han under platekontrakt som to av EMIs utsendte hadde med seg.

Les om finalen her: http://p3.no/musikk/phil-t-rich-er-arets-urort/

EMI Music med Bjørn Rogstad i spissen har lenge vært fan av Arif.

- ”Kom Så Tok Færdiih” var klart mest spilt på mine musikkavspillere i fjor høst og vinter. Og vi har siden denne utgivelsen ønsket å jobbe med Arif.  De fleste forbinder Phil T Rich med P3 favoritten ”Gal”, som blant annet førte han til topps i Urørtfinalen, en fet catchy partylåt. Men Phil T Rich har langt mer og viktigere ting på hjertet. Det forstår man fort første gang man enten møter han, eller hører på for eksempel  ”Jimmy Darmody” fra nevnte EP. Vi er veldig stolte av og fornøyde med at vårt ønske om å få jobbe med Phil T Rich var gjensidig. Vi gleder oss til å ta fatt på den jobben, sier Rogstad.

Hovedpersonen er takknemlig for å kunne jobbe med musikk på heltid:

- Så langt tilbake som jeg kan huske så har musikk gitt meg en spesiell glede. Det er det eneste jeg har ønsket å gjøre i livet. Nå ser det ut som jeg endelig får muligheten til å gjøre dette på heltid. Jeg er utrolig heldig som har et såpass stort, og erfaringsrik plateselskap til å hjelpe meg med å oppnå mine drømmer. Andre plateselskap har vist interesse, men EMI har vært de som har ønsket å gå den ekstra milen, og som forstår uttrykket, og kunstformen jeg driver med. EMI har også vært det plateselskapet jeg har sett på som har levert kvalitetsmusikk fra kvalitetsartister, og oppnådd gode resultater, i Norge. og utlandet. Jeg ser frem til vårt samarbeid, sier Arif.

PS: Platekontraktens detaljer og betingelser har blitt gjennomgått i ettertid.

Promoforespørsler: ida.lyxzen@emimusic.com

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Blant våre internasjonale artister finner du The Beatles, Pink Floyd, David Bowie, Katy Perry, Robyn, Coldplay, David Guetta, Swedish House Mafia, Roxette, Kim Larsen, Tinie Tempah, Adam Tensta, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Deadmau5, The Kooks, 30 Seconds To Mars, Jane’s Addiction, Kate Bush, Peter Gabriel, Rise To Remain, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du, Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Henning Kvitnes, Hellbillies, Frida Amundsen, Lars Haavard Haugen, Madrugada, Dumdum Boys, Morten Abel, Halvdan Sivertsen m.fl