Gorillaz - Strange Timez ft. Robert Smith

Gorillaz annonserer utgivelsen av kreativt og stjernespekket prosjekt

Gorillaz startet året med episode 1 – «Momentary Bliss ft. Slowthai and Slaves» - av Song Machine, et helt nytt konsept fra et av de mest innovative bandene i verden. Etter seks episoder er Noodle, 2D, Murdoc og Russel på reise gjennom Marokko og Paris, London og Comosjøen. I tillegg til det, har de også reist helt til månen, og Gorillaz er klare for å gi deg hele samlingen. Prosjektet har fått navnet: Song Machine: Season One - Strange Timez, og er ute 23. oktober 2020 med fysiske utgivelser på standard CD, vinyl og kassett; pluss 17-spor Deluxe og Super Deluxe-samlesett. For ikke å glemme den svulmende og fargerike 210-siders almanakken.

Song Machine er den pågående og stadig utviklende prosessen til Gorillaz, med følge av en utvidende liste over samarbeidspartnere som har skapt magi i nevneverdige Kong Studios. Resultatet er en omfattende samling av 17 spor som omfavner et mylder av lyder, stiler, sjangere og holdninger fra en fantastisk liste av gjesteartister, som inkluderer Beck, Elton John, Fatoumata Diawara, Georgia, Kano, Leee John, Octavian,Peter Hook, Robert Smith, Roxani Arias, ScHoolboy Q, Slaves, Slowthai, St Vincent og 6LACK, samt CHAI, EARTHGANG, Goldlink, Joan As Police Woman, JPEGMAFIA, Moonchild Sanelly, UnknownMortal Orchestra, Skepta og selvfølgelig Tony Allen.

Den siste episoden, Strange Timez ft. Robert Smith, ser heltene våre på månen, som spinner rundt jorden om natten, og spinner videre fram til solen står opp – en merkelig tid for å se lyset. Se videoen her.

Ikke nok med det! Den 12. og 13. desember får du se SONG MACHINE LIVE, med en unik blanding av visuals og live Gorillaz-konsert med sanger fra Song Machine: Season On - Strange Timez fremført live for første gang livestream på LiveNow i tre tidssoner.

Billetter og informasjon her.

Se episodene her:

Watch Episode 1 - Momentary Bliss ft. slowthai and Slaves - her.
Watch Episode 2 - Désolé ft Fatoumata Diawara – her.
Watch Episode 3 – Aries ft Peter Hook and Georgia – her.
Watch Episode 4 – Friday 13th ft Octavian – her.

Watch Episode 5 – Pac-Man ft ScHoolboy Q - her.

Song Machine: Season One – Strange Timez - SPORLISTE:

1. Strange Timez (ft. Robert Smith)

2. The Valley of The Pagans (ft. Beck)

3. The Lost Chord (ft. Leee John)

4. Pac-Man (ft. ScHoolboy Q)

5. Chalk Tablet Towers (ft. St Vincent)

6. The Pink Phantom (ft. Elton John and 6LACK)

7. Aries (ft. Peter Hook and Georgia)

8. Friday 13th (ft. Octavian)

9. Dead Butterflies (ft. Kano and Roxani Arias)

10. Désolé (ft. Fatoumata Diawara) (Extended Version)

11. Momentary Bliss (ft. slowthai and Slaves)

Deluxe – SPORLISTE:

1. Strange Timez (ft. Robert Smith)

2. The Valley of The Pagans (ft. Beck)

3. The Lost Chord (ft. Leee John)

4. Pac-Man (ft. ScHoolboy Q)

5. Chalk Tablet Towers (ft. St Vincent)

6. The Pink Phantom (ft. Elton John and 6LACK)

7. Aries (feat. Peter Hook and Georgia)

8. Friday 13th (ft. Octavian)

9. Dead Butterflies (ft. Kano and Roxani Arias)

10. Désolé (ft. Fatoumata Diawara) (Extended Version)

11. Momentary Bliss (ft. slowthai and Slaves)

12. Opium (ft. EARTHGANG)

13. Simplicity (ft. Joan As Police Woman)

14. Severed Head (ft. Goldlink and Unknown Mortal Orchestra)

15. With Love To An Ex (ft. Moonchild Sanelly)

16. MLS (feat. JPEGMAFIA and CHAI)

17. How Far? (ft. Tony Allen and Skepta)

Det virtuelle bandet Gorillaz består av vokalist 2D, bassist Murdoc Niccals, gitarist Noodle og trommeslager Russel Hobbs. Opprettet av Damon Albarn og Jamie Hewlett, ble deres anerkjente eponyme debutalbum utgitt i 2001. BRIT og Grammy Award-vinnende band med påfølgende album som Demon Days (2005), Plastic Beach (2010), The Fall (2011), Humanz (2017) og The Now Now (2018). Gorillaz er et storslått globalt fenomen, som har oppnådd suksess på helt banebrytende måter, og turnerer verden fra San Diego til Syria, og har vunnet en rekke priser, inkludert den ettertraktede Jim Henson Creativity Honor-prisen. Bandet er også anerkjent av The Guinness Book Of World Records som planetens mest vellykkede virtuelle gruppe.

Erling Midtstue

Catalog and Label Manager +47 94 88 85 58