Hip hop stjerneskuddet Lil Uzi Vert er ute med debutalbumet ”Luv Is Rage 2”

Hip hop stjerneskuddet Lil Uzi Vert er ute med debutalbumet ”Luv Is Rage 2”

Lil Uzi Vert har tatt musikkverden med storm med hans særegne tvist på hip hop-sjangeren, som kombinerer emo og psykedelisk musikk med trap og ordspill. Etter flere kritikerroste mixtapes, hitsingler og musikksamarbeid, er Lil Uzi Vert aktuell med debutalbumet ”Luv Is Rage 2”

Philadelphia-rapperen vokste opp med å høre på Paramore og Marilyn Manson, og drar inspirasjon fra disse i sine sjangerbrytende låter. ”Luv Is Rage 2” sine 16 låter inkluderer gjestesamarbeid med blant annet Pharell og The Weeknd.

Lil Uzi Vert gjorde braksuksess da han tidligere i år slapp den multiplatina-sertifiserte hitsingelen ”XO Tour Llif3”. Med sin tilhørende musikkvideo har låten i skrivende stund over 365 millioner streams på Spotify og over 278 millioner visninger på YouTube. Siden singelslipp i mars, er låten fortsatt solid plassert i toppsjiktet av amerikanske Billboards ”Hot 100”, og er blant de 12 mest streamede låtene globalt.

I påvente av Luv Is Rage 2” har amerikanske Lil Uzi Vert vist seg som en av de solide artistene innenfor sin sjanger. Siden gjennombruddet i 2015 har han sluppet flere mixtapes som har blitt hyllet av kredible medier som MTV, The Fader, Complex, Pitchfork, SPIN og XXL. ”The Perfect Luv Tape” ble kåret til en av ”40 Best Rap Albums of 2016” av Rolling Stones. Store navn som Young Thug, A$AP Ferg, Future, Steve Aoki og Meek Mill er bare noen av stjernene han har samarbeidet med.

Lil Uzi Vert startet 2017 med å gjeste på monsterlåten til raptrioen Migos «Bad and Boujee». Singelen braste inn på spillelister verden over, og ble raskt #1 på den amerikanske hitlisten, hvor den hvor den toppet førsteplassen i flere uker. I skrivende stund er låten fortsatt blant topp 100 på Billboards ”Hot 100”.

22 år gamle Uzi forteller at han har lagt inn mye arbeid i prosjektet som nå har blitt til debutalbumet som kom 25. august. ”Jeg har tatt dette prosjektet mer seriøst enn noe annet i hele mitt liv. Det er forskjell på å lage album og mixtapes og jeg har jobbet hardt for å gjøre dette til et album”.

”Luv Is Rage 2” er ute og tilgjengelig på alle strømmetjenester. Hør albumet der du foretrekker å lytte til musikk.

For mer nyheter og informasjon, følg Lil Uzi Vert på Facebook, Instagram, Youtube og www.liluziofficial.com

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.