Hvitmalt Gjerde ber om Et kyss til

Hvitmalt Gjerde ber om Et kyss til

Hvitmalt Gjerde slapp debutalbumet «Hvitmalt Gjerde» i fjor, og ungguttene fra Bergen måtte fint finne seg i å bli kalt «kritikerfavoritter» etter yatzy i terningkast 5 og klippekort på «årets album»-lister.
De ble i tillegg nominert i kategoriene Årets Nykommer og Årets Indie til Spellemannprisen 2013.

Dagbladet skrev om bandet at de «gjør gamle toner gøy igjen» og det passer perfekt også på singelen «Et kyss til» som kommer fredag 23. mai. «Et kyss til» er første smakebit fra bandets andre studioalbum «Roter det til igjen» som slippes 22. august.
Singelen «Et kyss til» kommer også på 7-tommer vinyl, med en ekstra bonuslåt.

«Et kyss til» ble skrevet spesielt til spillefilmen «BEATLES», basert på Lars Saabye Christensen sin suksessroman med samme navn som kommer på kino 29. august. Der spiller bandet rollene som seg selv under alter egoet «The Snowflakes».

«The Snowflakes er jo det hippe undergrunnsbandet i fortellingen som de unge karakterene i filmen ser opp til, så derfor synes vi det var perfekt å bruke Hvitmalt Gjerde til å spille seg selv og la dem lage musikken de fremfører. De har en fantastisk retro sound som gjør 60-tallet aktuelt igjen på en frisk og inspirerende måte. Dette gir filmen en mye bedre energi enn om vi skulle caste noen skuespillere til å mime disse rollene i filmen, samt at det er en morsom «gag» for dem i publikum som trekker paralellene», sier filmens Music Supervisor Johan Husvik.

Låten er produsert av Johannes Fjeldstad og Hvitmalt Gjerde.
Executive production av Johan Husvik for Storm Rosenberg, for filmen «Beatles».

Hvitmalt Gjerde er Johannes Fjeldstad (vokal og gitar), Sturla Kverneng (trommer) og Håvard Lunde Bakke (bass).

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.