Iron Maiden - The Studio Collection – Remastered

Iron Maiden klare med remastret samling

Parlophone Records vil fortsette å re-utgi serier fra IRON MAIDEN katalogen med nykommeren The Studio Collection – Remastered, som vil inneholde samtlige av bandets seksten studio album.

The Studio Collection – Remastered vil bli utgitt som Digipack CD-format og tracklistene vil være identiske med de originale UK utgivelsene. Slik følger den opp 2014/2017-utgivelsene på vinyl og 2015 prosjektet Mastered for iTunes,

Innspillingene er hentet fra de samme masterne som på de digitale utgivelsene fra 2015. Albumene vil bli utgitt kronologisk i samlinger med fire album om gangen over periode på ni måneder med tilhørende digitale utgivelser via strømmeplattformer. Som en ekstra bonus for samlerne der ute vil et av albumene i hver samling bli utgitt i en spesielt utformet boks som vil inneholde en 1:24 statuett og et eksklusivt trykk. I den første samlingen som kommer 16. november vil dette albumet være The Number Of The Beast.

Maiden grunnlegger og bassist Steve Harris sier, “We’ve wanted to revisit these for a long time and I was delighted with the remastering we did in 2015. I thought it was the best that our albums have ever sounded and it was only right that we made them available on CD now too.”

Alle de fire albumene i den første samlingen kan nå forhåndsbestilles fra Platekompaniet.no.

Første samling: 16. november

Iron Maiden / Killers / The Number Of The Beast (option of standard or collectors boxset edition including TNOTB Eddie figurine and patch) / Piece Of Mind

Andre samling: Feb 2019 dato TBC

Powerslave / Somewhere In Time (standard/collectors) / Seventh Son Of A Seventh Son / No Prayer For The Dying

Tredje samling: April 2019 dato TBC

Fear Of The Dark (standard/collectors) / The X Factor / Virtual XI / Brave New World

Fjerde samling: Juni 2019 dato TBC

Dance Of Death / A Matter Of Life And Death (standard/collectors) / The Final Frontier / The Book Of Souls*

*not remastered but appearing in Digipak for the first time

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.