Isah slipper sitt debutalbum "INSTRUMENT"

Isah slipper sitt debutalbum "INSTRUMENT"

Dobbel Spellemannsvinner. P3 gull-vinner. Millioner av avspillinger på Spotify. Bare 23 år gammel, har Isah fra Stavanger mer å vise til enn de fleste på hans alder. Seks år etter han debuterte som artist med singelen «Seint» i 2017, kommer endelig ungguttens etterlengtede debutalbum «INSTRUMENT».

«Dette albumet er babyen min, noe eg har gledet meg veldig til å vise. Å gi det ut er min topp prioritet nå.» - Isah

Det siste året har vært hektisk og innholdsrikt for den unge Spellemannsvinneren. Ikke bare gjestet han Karpes Spektrum x 10, men han deltok også i årets utgave av “Hver Gang Vi Møtes” og startet året med to låter på Spotify topp 10. Til tross for en allerede fullpakket timeplan, har han også rukket å ferdigstille albumdebuten.

«Det har vært en lang prosess, og eg har brukt mye tid på å finne ut hvilket sound eg skulle gå for. Det har vært mange lange netter.» - Isah

Isah beskriver «INSTRUMENT» som sexy, sjelfullt, festlig, vakkert og ærlig. På sin første fullengder har han jobbet med et internasjonalt stjernelag av bidragsytere bestående av norske Mogilla, Pluto og Mads Brodin, danske Lukas BL og Bubachard, amerikanske Santell og svenske KJ. Selv om han dedikerer albumet mest til seg selv, så håper han å slippe lytterne lengre inn i sitt eget univers.

«Albumet er mest til meg, hehe. Og til lytterne, seff, men mest til meg. Eg vil at lytteren skal sitte igjen med en følelse av å ha blitt bedre kjent med meg, og hva eg bringer til bordet.»

«INSTRUMENT»
slippes onsdag 21. juni, og akkompagneres av en festivalsommer med blant annet NEON, FOMA og Ypsilon på lista. Og som om det ikke var nok, har ikke Isah planer om å være mindre aktiv i nærmeste fremtid.

«Eg skal reise mye utenlands, og connecte med nye folk. Det er mye som er i spill. Har ikke tid til å slacke!»

«INSTRUMENT» er ute onsdag 21. juni