Kritikerros til Norah Jones' "Little Broken Hearts"

Kritikerros til Norah Jones' "Little Broken Hearts"

Forventningene fortsetter å vokse rundt Norah Jones sitt nye album, Little Broken Hearts (Blue Note/EMI), som utgis i Norge fredag 27. april.  The New York Times gjorde en Sunday Arts & Leisure-sak om Jones i helgen, og beskriver henne som en ”overjordisk jente”, og at ”the new album, produced by Danger Mouse, whispers in a ghostly haze”. Flere kritikere uttrykker sin overraskende glede over Jones sin nye sound. American Songwriter kalte albumet ”the most dramatic and rewarding departure she’s made in her career”, mens Marie Claire hyller albumet med sin ”shadowy set of songs spinning tales of love gone bitterly – even murderously – wrong”, og at ”No one saw this coming. But we like it.” BUST Magazine mener at “In its exploration of different styles and sounds, Little Broken Hearts solidifies Jones’ reputation as a musical innovator who’s unafraid to shake up her routine.”

Dave Siteks remixer av to sanger fra Little Broken Hearts – “After The Fall” og “She’s 22” – ble gitt ut forrige helg som en eksklusiv 7” single for Record Store Day. Singelen er til inntekt for ART from the ases (AFTA), som er en non-profit kunstorganisasjon som støtter lokalsamfunn som er ødelagt av naturkatastrofer ved å skape kunst. En 4-låters EP av Sitek er planlagt for utgivelse i nær fremtid. Little Broken Hearts er for en begrenset tid tilgjengelig for streaming, i sin helhet, via NPR Music, på KCRW.com, og på norahjones.com. En ”making of”-video av albumet, som inkluderer intervjuer med Jones og Danger Mouse kan du se her.

Jones er for tiden ganske opptatt med å promotere det nye albumet, og har gjort en rekke store internasjonale TV-opptredener den siste tiden. I Italia fremførte hun førstesingelen ”Happy Pills” på Che Tempo Che Fa, og i Tyskland gjorde hun låta ”Miriam” på WDR Rockpalast. I Frankrike fremførte hun hele albumet live på Inter radio network, og nestemann ut at Later..With Jools Holland i Storbritannia.

CBS Interactive Music Group’s webcast konsertserie, Live On Letterman, vil ha en live webcast showcase med Norah Jones på det verdenskjente Ed Sullivan Theatre i New York onsdag 2.mai. Fans kan få med seg webcasten live eller on-demand på www.cbs.com/late_night/liveonletterman

Hør førstesingelen ”Happy Pills” :

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Blant våre internasjonale artister finner du The Beatles, Pink Floyd, David Bowie, Katy Perry, Robyn, Coldplay, David Guetta, Swedish House Mafia, Roxette, Kim Larsen, Tinie Tempah, Adam Tensta, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Deadmau5, The Kooks, 30 Seconds To Mars, Jane’s Addiction, Kate Bush, Peter Gabriel, Rise To Remain, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du Sivert Høyem, Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Henning Kvitnes, Hellbillies, Frida Amundsen, Lars Haavard Haugen, Madrugada, Dumdum Boys, Morten Abel, Halvdan Sivertsen m.fl