Led Zeppelin gir ut ny utgave av BBC Sessions

Led Zeppelin gir ut ny utgave av BBC Sessions

For nesten 20 år siden introduserte Led Zeppelin BBC Sessions, et anerkjent album med liveopptak valgt fra bandets opptredener på BBC radio mellom 1969 og 1971. Senere i år, nærmere bestemt 16. september, vil bandet avsløre hele BBC Sessions med materiale som aldri før har blitt utgitt. Samleplaten, som har blitt remastret under tilsyn av Jimmy Page, har blitt utvidet med åtte uutgitte BBC opptak, inkludert tre opptak fra 1969 som alle trodde var forsvunnet for godt.

Den komplette samlingen av BBC Sessions vil bli tilgjengelig digitalt og i disse formatene:
* Deluxe Edition (3CD) - En remastret utgave av det opprinnelige albumet, pluss en tredje disk med uutgitt audio
* Deluxe Edition Vinyl (5LP) - En remastret utgave av det opprinnelige albumet, pluss en femte LP med uutgitt audio på 180-grams vinyl
* Super Deluxe Boxed Set (3CD / 5LP) - En remastret utgave av det opprinnelige albumet, med uutgitt audio, et nedlastningskort, en 48-siders bok fylt med bilder av bandet, innspillingssteder, BBC minner og informasjon om økten, samt et print av det opprinnelige albumcoveret i høy kvalitet.

BBC Sessions ble opprinnelig utgitt i 1997, og har solgt til dobbel platina. Da Robert Plant mimret om BBC-erfaringen i et intervju med Mojo sa han:

"Det hele var veldig sjarmerende. Publikum var høflige, teknikerne klumset rundt, og vi fikk genuine og lavmælte, men respektfulle introduksjoner - som om det var et slags hellig øyeblikk som var i ferd med å skje".

I 1968 dannet Jimmy Page Led Zeppelin, som var et av de mest innflytelsesrike, innovative og fremgangsrike gruppene i moderne musikk. Bandet har solgt mer enn 300 millioner album på verdensbasis. Zeppelin steg fra asken av The Yardbirds, da Page hentet inn Robert PlantJohn Bonham og John Paul Jones. I 1969 lanserte Led Zeppelin sin selvtitulerte debut som ble produsert av Jimmy Page - som de påfølgende albumene også ble. Det markerte begynnelsen på en 12-års lang regjeringstid, der bandet ble ansett for å være et av de største og mest innovative rockebandene i verden.

Led Zeppelin fortsetter å bli hedret for sin sentrale rolle i musikkhistorien. Bandet ble innlemmet i Rock & Roll Hall of Fame i 1995, fikk en Grammy Lifetime Achievement Award i 2005, og et år senere ble de tildelt Polarprisen i Stockholm i tillegg til flertallige andre priser.

TRACK LISTING (CD)
THE COMPLETE BBC SESSIONS

1.“You Shook Me”
2.“I Can’t Quit You Baby”
3.“Communication Breakdown”
4.“Dazed And Confused”
5.“The Girl I Love She Got Long Black Wavy Hair”
6.“What Is And What Should Never Be”
7.“Communication Breakdown”
8.“Travelling Riverside Blues”
9.“Whole Lotta Love”
10.“Somethin’ Else”
11.“Communication Breakdown”
12.“I Can’t Quit You Baby”
13.“You Shook Me”
14.“How Many More Times”

Disc Two

1.“Immigrant Song”
2.“Heartbreaker”
3.“Since I’ve Been Loving You”
4.“Black Dog”
5.“Dazed And Confused”
6.“Stairway To Heaven”
7.“Going To California”
8.“That’s The Way”
9.“Whole Lotta Love” (Medley: Boogie Chillun/Fixin’ To Die/That’s Alright Mama/A Mess of Blues)
10.“Thank You”

Disc Three

1.“Communication Breakdown” *
2.“What Is And What Should Never Be” *
3.“Dazed And Confused” *
4.“White Summer”
5.“What Is And What Should Never Be” *
6.“Communication Breakdown” *
7.“I Can’t Quit You Baby” *
8.“You Shook Me” *
9.“Sunshine Woman” *

* Previously Unreleased

Følg Led Zeppelin på Facebook for oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.