Madden, stemmen og pianoet

Madden, stemmen og pianoet

Etter en pangstart med over 73 millioner streams på debutsingelen «Golden Light», følger produsent, låtskriver og artist Madden sine egne fotspor med oppfølgerlåta «Alive», som på kort tid har streamet over 9 millioner ganger, og som ligger i toppskiktet både i Spotify og på radio her i Norge. Nå er han aktuell med den akustiske versjonen av låta, og tilhørende video.

Det var en utrolig kul opplevelse å spille inn en akustisk versjon av «Alive»! Vi gjorde det i Vigelandsmuseet i Oslo, og akustikken i rommet, sammen med stemningen fra å spille inn på et museum, var veldig inspirerende, uttaler artisten.

Her kan du både se og høre resultatet fra innspillingen i Vigelandsmuseet!

Med «Alive» ønsket Madden å fange intensiteten fra et adrenalinrush, roen du har rett før du kaster deg ut i det, og kicket som kommer når det braker løs. Madden har med denne låta utfordret tryggheten bak produsentspakene, og latt egen stemmeprakt sette krona på verket, noe som kompletterer han som artist, og som skiller han ut fra andre produsenter. Produsenten, som også er kjent som Marius Njølstad fra Nesodden, hadde opprinnelig skrevet «Alive» til en annen kvinnelig artist, noe som er med på å forklare det lyse registeret vokalen briljerer i, men skjebnen ville ha det til at låta ble hans egen.

- Denne prosessen var lærerrik som musiker også, og jeg brukte innspillingen som en mulighet til å prøve ut et annet register av stemmen min, og til å eksperimentere med hvordan det er å fremføre en sang alene med pianoet.

På den akustiske versjonen han nå er aktuell med tar han låta et par hakk ned, både hva gjelder stemning og toneleie. Resultatet er ikke annet enn magisk, og videoen, innspillt i ærverdige Vigelandsmuseet i Oslo, viser talentet i ett av sine ess,glimrende over tangentene, på ekte og gåsehudfrembringende vis.

Maddens offisielle video til originalen hadde premiere på Billboard.com, er produsert av norske Field Productions,og filmet i fantastiske Lofoten!

Høre originalen her, og den akustiske versjonen her, og følg Madden på FacebookInstagramTwitter og Spotify for nyheter og oppdateringer!

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.