Madonna, 2019 - Foto: Steven Klein

MADONNA OG WARNER MUSIC GROUP ANNONSERER NY MILEPÆL MED KARRIEREDEKKENDE PARTNERSKAP

2022 VIL MARKERE 40ÅRSJUBILEUMET FOR MADONNA´S INNSPILLINGSDEBUT

Madonna og Warner Music Group har annonsert at en ny avtale er på plass etter et langt og karrieredrevet globalt partnerskap, som inneholder hele hennes musikkatalog/innspillinger.

Med over 300 millioner solgte plater verden over, tar Madonna (heders-) plassen som bestselgende kvinnelig artist gjennom tidene. Madonna har også fått utdelt en del utmerkelser som inkluderer hele syv Grammy Awards, tjuefire ASCAP Pop Music Awards og utallige internasjonale priser som blant annet BRIT, Bravo Otto, GAFFA, Edison, Danish Music, International Dance Music, MTV, Ivor Novello, Juno og World Music Awards. I 2008 fikk hun æren av å få plass i Rock & Roll Hall of Fame, som er dedikert til de mest berømte og innflytelsesrike bidragsyterne innen Rock & Roll.

Partnerskapet med WMG markerer revitaliseringen av et 40 år langt samarbeid som startet med utgivelsen av Madonnas debutsingel i 1982. Avtalen omfatter hele Sire/Maveric/Warner katalogen, hvor internasjonale hitalbum som «Madonna», «Like a Virgin», «True Blue», «Like a Prayer» og «Ray of Light» er inkludert. I 2025 vil også hennes tre siste utgitte studioalbum «MDNA», «Rebel Heart» og «Madame X» legges til i Warner katalog. I sin helhet inneholder den nye avtalen 17 studioalbum pluss singler, innspillinger, livealbum og samlinger. Warner Chappell Music vil i tillegg administrere alt av Madonna´s låtskriververk.

2022 vil markere 40års jubileet for Madonnas debut, og da vil det bli lansert en omfattende serie av katalogutgivelser over flere år som tar deg med tilbake til de banebrytende låtene som gjorde Madonna til et internasjonalt ikon. For første gang vil hun personlig kuratere Deluxe-versjoner fra mange av hennes store album, og i tillegg introdusere oss for unike utgivelser for spesielle anledninger.

Full pressemelding fra Warner Music Group vedlagt.

Erling Midtstue

Catalog and Label Manager +47 94 88 85 58