Major Lazer med nytt album «Peace Is The Mission» 1.juni

Major Lazer med nytt album «Peace Is The Mission» 1.juni

1. Juni slipper gruppa bak årets superhit « Lean On» det første i rekken av flere album i løpet av det kommende året, « Peace Is The Mission » på Mad Decent/Because Music. Albumet er nå tilgjengelig for forhåndsbestilling i iTunes.

Det skal godt gjøres å komme på andre artister som kan måle seg med Mad Decent-grunnleggeren Diplo når det gjelder allsidighet. Den Grammy-nominerte produsenten har satt dype spor innenfor hiphop-sjangeren, klubbmusikk, indie rock og world music, og har en rekke hitlåter på repertoaret. Nå er han og resten av gjengen i Major Lazer endelig tilbake, og slipper nyheten om at de vil slippe flere album i løpet av 2015.

Det første albumet «Peace The Mission» kommer 1. Juni på Mad Decent/Because Music og vil være tilgjengelig for forhåndsbestilling allerede nå med instant gratlåtene «Lean On» og klubb-bangeren «Roll The Bass». Dette blir det tredje studioalbumet fra dancehallkollektivet som består av Diplo, Walshy Fire og Jillionaire.

I Mars slapp gjengen den første av flere massive hiter, « Lean On », et samarbeid med superprodusenten DJ Snake som blant annet står bak låta «Turn Down For What», og den danske popkometen MØ. Låta er avspilt over 7 millioner ganger på Soundcloud, 11 millioner på Spotify worldwide, og ligger også blant topp tre på Spotifychartlisten i Norge. 22. Mars slapp de også videoen til låta som ble filmet i India, hvor Diplo forteller følgende om videproduksjonen:

"India is special and its beauty absolutely humbled me. When we toured there as Major Lazer, it was mind blowing to see our fan-base and we wanted to incorporate the attitude and positive vibes into our video and just do something that embodies the essence of Major Lazer. Major Lazer has always been a culture mashup and to us, India feels like some kind of special creature with one foot in history and one firmly in the future. The experience is something we'll never forget."

I tillegg til samarbeidet med MØ og DJ Snake vil “Peace Is The Mission” inneholde et stjernespekter av gjesteartister som Ellie Goulding, Elliphant, Wild Belle, Pusha T, 2 Chainz, Travi$ Scott, Jovi Rockwell, Tarrus Riley, Mad Cobra, Nyla, Charonixx og re-work av Ariana Grandes ”All My Love” fra “The Hunger Games: Mocking Jay Pt. 1 Soundtrack

Diplo, Walshy Fire og Jillionaire har siden oppstarten i 2008 gjort Major Lazer verdenskjent med de tidligere studioalbumene “Free The Universe” og “Guns Don’t Kill People… Lazers Do”, og har utmerket seg som en av de beste livegruppene de siste årene. Fra å arrangere egen festival i Kingston, Jamaica til å opptre i utvalgte storbyer med Mad Decent Block Part, Mad Decent Boat Party i tillegg til å avholde de største klubbkveldene verden over, har den dancehallinspirerte elektrotrioen berørt en hver klubbmusikkfan globalt.

Sjekk ut videoen til “Lean On" på Youtube eller hør låta på SpotifyWimp eller iTunes

Peace Is The Mission Trackliste:

1. Be Together ft. Wild Belle

2. Too Original ft. Elliphant & Jovi Rockwell

3. Blaze Up The Fire ft. Chronixx

4. Lean On ft. MØ & DJ Snake

5. Powerful ft. Ellie Goulding & Tarrus Riley

6. Light It Up ft. Nyla

7. Roll the Bass

8. Night Riders ft. Travi$ Scott, 2 Chainz, Pusha T & Mad Cobra

9. All My Love ft. Ariana Grande & Machel Montano (Remix)

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.