Makosir er tilbake med den lekne sommerlåten "Vondt i stemmen"

Makosir er tilbake med den lekne sommerlåten "Vondt i stemmen"

Kan man egentlig ha vondt i stemmen? Skal man tro den 23 år gamle artisten, låtskriveren og produsenten Patrick Makosir kan man hvertfall det. 24. mai slipper han en låt kalt nettopp «Vondt i stemmen», en up-tempo og fengende låt som oser av sol og sommer.

- Vondt i stemmen er en sommer BÆNGER. Jeg er lei av å prate og vil ut å feste og kose meg – Makosir

Låten, som er laget med en av hans faste produsentmakkere Vetle Riis Jacobsen, ble til en dag Makosir var litt småsyk i studio, men da solen tittet frem gjennom vinduet kom også inspirasjonen.

- Da solen kom, ramlet hele første verset og refrenget ut av meg på første take. Det er faktisk det samme taket man hører på låten som er ute! Jeg dro hjem med demoversjonen i Dropbox, uten å tenke stort mer over den. Det føltes bare som en freestyle typ. Da jeg så reaksjonen til folk som hørte den, skjønte jeg at det var noe spesielt der! – Makosir

Etter Makosirs artistdebut for knappe to år siden, har merittene vært mange. Med låter som «Falle over kanten» og «Holder igjen» har han sunget seg inn i norske hjerter, og på tampen av 2022 toppet han hitlistene med låten «Danser videre i livet» sammen med Hkeem. En låt som nå er strømmet mer enn 12 millioner ganger.

Med «Vondt i stemmen» beviser den unge p3-gull nominerte artisten nok en gang at han har et bredt musikalsk spenn, og Makosir viser seg fra en mer leken side enn tidligere.

- «Vondt i stemmen» passer på fest, i dusjen, på stranda, på byen, på Aker Brygge, på festival, på Narvesen på Holmlia, på ferie, hver dag i året det er sol, eller på vei til jobben. Den passer faktisk alle steder og mood jeg kan tenke meg. Jeg setter den på når jeg kjører el-sparkesykkel. Da føles det som jeg kjører dobbelt så fort, haha – Makosir

I sommer skal han bevise at den passer på festival, når han blant annet spiller på FOMA, Steinkjerfestivalen og Stavernfestivalen.

- Og jeg skal ut å feste. Nå er det på tide å nyte sommeren, og så venter det kanskje noen spennende låter allerede i august? Jeg kan ikke si så mye om det, jeg har vondt i stemmen. – Makosir

«Vondt i stemmen» er ute fredag 24. mai