MARGARET BERGER ER UTE MED NY SINGLE FRA NYTT OG DANSBART PROSJEKT

MARGARET BERGER ER UTE MED NY SINGLE FRA NYTT OG DANSBART PROSJEKT

Margaret Berger er tilbake med miniprosjektet «Songs my friends might wanna dance to». Prosjektet kommer i kjølvannet av hennes deltagelse i MGP tidligere i år med låta Oblivion.

«Songs my friends might wanna dance to» består av tre dansbare, følbare låter som vil få flere enn venninnene hennes til å løpe til klubben og rykke på dansefoten. Første låt ut er singlen “Karma is a…” som slippes 12 april. Hele prosjektet slippes i løpet av våren 2024.

Om “Karma is a…” har Berger følgende å si:

“For meg handler «Karma is a…» om frigjøring. Om å slippe seg løs fra tankene om hva andre synes om deg. Det er så mye kraft i oss alle, men så lar vi andres meninger holde oss nede. Slipp tak i anger, nag, hevn og sinne, ta deg en svingom, og vit at Moder Univers fikser biffen for deg.»

Margaret Berger har oppnådd mye etter at hun gikk på «Idol»-scenen i 2004. Med det kritikerroste debutalbumet Chameleon ble hun nominert til Spellemannpris. Låta «Lifetime Guarantee» fra samme album ble en publikumsfavoritt, og den tilhørende musikkvideoen vant en Spellemann og var i tung rotasjon på MTV Fresh. I 2006 flyttet hun sitt musikalske uttrykk nærmere elektropop med albumet «Pretty Scary Silver Fairy».

I 2013 vant Berger den norske MGP finalen og kom på en imponerende fjerdeplass i Eurovision med låta “I Feed You My Love”. I senere tid har hun utforsket musikk på egen dialekt, noe som har resultert i fire singler. Margaret har også vært å se blant annet i «Hver gang vi møtes» i 2016 og «Maskorama» i 2021.

I 2024, elleve år etter Eurovision-eventyret, returnerte hun til MGP med låta «Oblivion» som endte på en 7 plass i den norske finalen. Hun har en høy stjerne i Eurovision-kretser internasjonalt selv om hun ikke endte opp med å representere Norge i årets finale, opptrådte på et Eurovision pre party i Madrid senest nå i mars.

Med harde og kule beats, sin stemmeprakt og varme personlighet har Berger også fått en spesiell plass i hjertene til LHBTQ+-miljøet og er hyppig representert på Pride-arrangementer både i Norden og i Storbritannia.