Matoma og Beathoven på Kjerringøy.

Matoma har med seg Beathoven når William Kristoffersen fra Ole Ivars hedres på Hver gang vi møtes

Årets sesong av det folkekjære TV-programmet har så langt vært en suksess, både når det gjelder seertall og sanger på topplistene. Matoma har gitt oss mange fine TV-øyeblikk med sin egen episode og tolkninger av kompanjongenes musikkataloger. I skrivende stund er to av hans tolkninger topp 200 på Spotify med Gabrielle-samarbeidet «Barn som deg» øverst og topp 5 i Norge, og rett bak følger Ramons tolkning av Matoma og Emma Steinbakkens «WOW».

Det er stor spenning hver uke om hvem Lagergren har med seg på scenen, ettersom han selv ikke synger. Så langt har vi sett han med Jonas Benyoub, Einar Selvik fra Wardruna og nå sist med Gabrielle.

I ukens episode skal William Kristoffersen fra Ole Ivars hedres, og det gjøres på spektakulært vis. Noen av Norges største dansebandhits skal tolkes, og da er det jo ikke helt fjernt at Spellemannvinnerne i kategorien Festmusikk inviteres til Kjerringøy. Med Matoma har Beathoven tolket den folkekjære «En får væra som en er», omdøpt til «JEG FÅR VÆRE SOMJEG ER».

– Den var ikke bare enkelt å flette dette sammen. Vi måtte blande Ole Ivars, Matoma ogBeathoven i samme låt. Resultatet ble virkelig noe helt unikt. Veldig spent på hvordan folket tar denne imot, sier Beathoven.

Med Matoma og Ludwig fra Beathovens produksjon og Blackie og Bravos tekstlinjer får manen gammel hit i en ny drakt som passer godt i 2024 med sitt lydbilde og budskap - du er godakkurat som du er, ingen er perfekt. Trioen gleder seg over samarbeidet, og var beæret da forespørselen kom fra Lagergren.

– Det har vært veldig stort for oss å jobbe og bli kjent med en så fantastisk mann som Matoma.Husker blikket vi tre ga hverandre da han freestylet på keyboardet i studio. Han er så dyktig!Veldig gøy å allerede ha vært på Kjerringøy såpass tidlig i karrieren vår, det var en ære, sier hit-trioen Beathoven.

Tom Stræte Lagergren aka Matoma er altså den første DJen/produsenten som er med opp til Kjerringøy for å dele gode historier, latter og tårer med tolkninger av hverandresimponerende musikkataloger.

Episoden til ære for Matoma startet hele 2024-sesongen 1. Januar. I årets sesong får én av Norges største eksportvarer innen norsk musikk virkelig vist frem sin musikalitet, profesjonalitet og gode vesen. Hvordan dette løses hver uke for en som ikke synger vil tiden vise, men det kan ventes spektakulære scener på TV-skjermen fra januar til langt ut i februar, 2024. Sammen med William Kristoffersen (Ole Ivars), Emelie Hollow, Mari Boine, Odin Staveland (Vamp), Ingrid Helene Håvik (Highasakite) og Ramón leverer Matoma en knallsterk sesong med store TV-øyeblikk.

«JEG FÅR VÆRE SOM JEG ER» er ute overalt fredag 26. Januar.