Matoma og samarbeidspartneren på «Work It Out», Bava.

Matoma samarbeider med den virale artisten Bava på ny singel

Den norske DJ-en og produsenten Matoma slipper sommersingelen «Work It Out» fredag 19. Mai

Med seg på laget har han den fremadstormende stjernen Bava som, blant annet, har vært med å skrive DJ Snake, Selena Gomez, Ozuna og Cardi Bs store hit «Taki Taki».

Etter den følelsesladde utgivelsen av «Won't Follow You Home» med James Droll i april, bringer «Work It Out» en dose «pop-sweetness» inn i Matomas nåværende house-inspirerte utgivelsesløp. Medforfatter og vokalist Bava byr på en smittende melodilinje på en energisk rytme, og refrenget/mantraet "work it out / work it out" gjør denne låten til en kommende klassiker på dansegulv og treningssentre.

«Work It Out» følger en rekke utgivelser med fokus på klubbscenen, inkludert «Deeper», «The Power», og «Easy To Love», med Armin Van Buuren & Teddy Swims. Den markerer Matomas vedvarende utforskning av sounden som først inspirerte ham.

Matoma er klar for å tenne scenene globalt denne sommeren med en rekke konserter i USA og opptredener på norske festivaler, inkludert Landstreff, FOMA, Palmesus og Fjordfesten. I tillegg vil han legge ut på sin tredje runde med klubbkonserter i Nord-Amerika, og han vil også være support for Two Friends i San Francisco 20. mai og i Chicago 2. juni.

Siden han debuterte i 2015, har Matoma gått fra å være en soveromsprodusent som delte musikken sin på Soundcloud, til å bli en av dansemusikkens største stjerner. Med sine egne låter, to album og samarbeid med artister som Dua Lipa og Snoop Dogg, har den norske artisten samlet over utrolige to milliarder streams. I denne nye fasen av karrieren bringer Matoma sanger med energi, uimotståelige melodier og fortellinger som kan få festen i gang, motivere deg om morgenen eller gi trøst i triste stunder – musikk som krysser sjangergrenser, men alltid preges av en følelse av positivitet og troen på at alt er mulig. Lyden er krydret med vintage synthesizere og varmen fra liveinstrumenter spilt av lokale musikere. Matomas musikk er rett og slett en naturlig forlengelse av hans eget vesen med det strålende smilet og den kontinuerlige søken etter å ha en positiv innvirkning på verden.

Følg Matoma:

Forespørsler: