Meek Mill - Championships artwork

Meek Mill er ute med mesterlig fjerdealbum

Championships er tittelen på det svært etterlengtede fjerdealbumet fra multi-platina rapper Meek Mill som ble sluppet forrige fredag. Albumet markerer Philadelphia-rapperens første studioalbum etter å ha sluppet ut fra fengsel i april og inkluderer bidrag fra en rekke store stjerner på hip hop himmelen som Jay-Z, Cardi B, Kodak Black, Rick Ross, Ella Mai og flere. Låta «Going Bad» feat. Drake skjøt forøvrig fart oppover på Spotify's chart og la seg på #2 i USA og #19 globalt med over 7 millioner strømminger.

For en ukes tid tilbake fikk vi en smakebit av Championships via utgivelsene «Uptown Vibes» feat. Fabolous & Anuel AA og «Oodles O’ Noodles Babies», som fikk sin debut gjennom opptreden på The Tonight Show med Jimmy Fallon. Pitchfork beskrev sangen som «et poetisk, hjemsøkende blikk på Mill's tøffe begynnelse og vei til suksess". Videre kunne 31-åringen feire gull-sertifisering av “Dangerous” feat. Jeremih & PnB Rock, som en del av hans Legend of the Summer EP utgitt i juli og inkluderte også Philadelphia-hymnen «Millidelphia», samt den sterke låta «Stay Woke» feat. Miguel.

Men Meek har flere spennende nyheter på lur, blant annet skal han spille i den kommende filmen 12 O'clock Boys som er i produksjon ved Sony og Overbrook Entertainment. I tillegg, har Meek samarbeidet med Amazon Prime Video og Jay Z's Roc Nation for å lage en dokumentarserie i seks deler som vil følge hans egen kamp for befrielse samtidig som den vil avsløre de mange feilene i det amerikanske rettssystemet. Serien har ikke fått tittel enda, men vil ta for seg rapperens liv, karriere, samt strafferettshistorie og har premiere neste år via Prime Video.

Robert Rihmeek Williams, som han egentlig heter, er utropt til «en av rappens få stemmer for mannen i gata» av Rolling Stone, hvilket understreker plassen hans som en av vår tids gnistrende hip hop talenter. Meek oppnådde først oppmerksomhet og skapte bølger ved å fortelle om sitt harde liv via en serie mixtapes, før han slapp debutalbumet Dreams & Nightmares i 2012.

Prosjektet gjorde han umiddelbart til stjerne takket være hans evne til å kombinere energiske låter og sjelfulle, identifiserbare historier om det å overkomme motgang. Samme år annonserte Mill lanseringen av sitt eget label, Dream Chasers, med navn hentet fra nevnte mixtapes. I tillegg til å fungere som administrerende direktør for Dream Chasers, er Mill en talsmann for rettsystem reform i USA med fokus på å få til bedre rehabiliteringsprogrammer for fengsler, forbedre kausjonssystemet og forkorte prøvetidsperioder.

Sjekk ut Championships her og følg Meek Mill på Twitter, InstagramFacebook og YouTube for mer informasjon.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.