Michael Bublé (c) Evaan Kheraj

Michael Bublé gir ut musikk fra sitt hjerte til ditt

Den GRAMMY-vinnende singer-songwriteren Michael Bublé slipper sitt tiende studioalbum titulert ❤️ (uttales Love) i dag via Reprise Records. Albumet er det første vi hører fra stjernen etter den to år lange pausen han tok for å tilbringe tid med familien og markerer nok hans mest romantiske så langt.

"Jeg så ikke for meg at jeg noen gang kom til å gå tilbake til å lage musikk eller opptre og jeg synes det var greit. Hele verdenssynet mitt har endret seg i løpet av de siste årene og hovedfokus har vært å tilbringe all min tid med min kone og våre barn", kommenterer Bublé.

Men sakte, samtidig som han forsto hva prioriteringene i livet burde være, begynte kanadieren å føle på en fornyet forpliktelse for å uttrykke følelser samt hedre musikken han alltid har elsket.

Om albumet, Love, forteller han "Om det er jeg som er fortelleren, observatøren, hovedpersonen, drømmeren, den hjerteknuste fyren på en bar eller har mitt livs beste kveld - har jeg historier jeg kan fortelle på denne plata. Alt ligger i sangene".

Bublé har vært medprodusent på albumet som bringer en ny kjærlighet til flere kjente og kjære klassikere fra den amerikanske sangbok. Albumet åpner med den idealistiske og drømmende "When I Fall In Love" og inkluderer blant annet også en hjemsøkende versjon av Rogers & Hart låta "My Funny Valentine".

"Målet mitt med denne plata var å skape en serie av korte, cinematiske historier som hver for seg kan kunne stå alene, og jeg er utrolig stolt over hva vi har fått til".

Og Bublé har all grunn til å være stolt. Siden debutplata har han gjennomført fem utsolgte verdensturnéer, vunnet fire GRAMMYs og solgt over 60 millioner album gjennom sin ekstraordinære karriere. Her i Norge har han hatt over 10 radiohits som fremdeles er gjengangere på radioen.

Med sitt nye album tar han nok en gang fatt på turné, hvilket heldigvis inkluderer et stopp i Norge. Den 24. oktober 2019 inntar han Telenor Arena for sin største og mest sannsynlig mest rørende konsert noensinne.

Følg Michael Bublé på FacebookInstagram og YouTube.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.