Monica Heldal presenterer sitt andre album på Hi-Fi Scenen

Monica Heldal presenterer sitt andre album på Hi-Fi Scenen

Sangeren og låtskriveren gjester Hi-Fi Scenen for en eksklusiv lytte- og intervjusession på Sentralen i Oslo onsdag den 30. mars i anledning utgivelsen av hennes etterlengtede andre album ’The One In The Sun’, som slippes 8. april. Eventen arrangeres i samarbeid med Hi-Fi Klubben.

Monica Heldal gjester Hi-Fi Scenen onsdag 30 mars på Sentralen i Oslo, der hun vil presentere sitt andre album ’The One In The Sun’, som slippes 8. april. Denne kvelden vil Monica Heldals nye album spilles av foran et publikum på et av verdens beste lydsystemer, Steinway Lyngdorf S-Series, som er levert av Hi-Fi Klubben. Her vil publikum også kunne stille spørsmål direkte til hovedpersonen selv. Knut Schreiner er kveldens vert. Som en ekstra godbit til publikum kommer Monica i tillegg til å fremføre et par låter live.

Sangeren og låtskriveren har bare debutalbumet ’Boy From The North’ under beltet, men hun har allerede fått høy internasjonal anerkjennelse for sitt talent som sanger og låtskriver. Hun har fått fem-stjerners anmeldelser fra blant annet VG, Dagbladet, Aftenposten, Dagsavisen og Bergensavisen; hun har varmet opp for Tom Petty, Bjørn Eidsvåg og Ben Howard; hun har vunnet to Spellemannpriser for ”Beste popsolist” og ”Beste nykommer”; hun har fått et Gramo-stipend og hun har ligget 21 uker på den norske albumlisten.

Nå kommer Heldal med sitt andre album, som er produsert av hennes to medmusikanter, Øyvind Blomstrøm og Cato ”Salsa” Thomassen . Albumet ble spilt inn i Oslo, og det har blitt til i løpet av de siste årene. Monica Heldal gleder seg til å presentere det nye albumet sitt under eminente lytteforhold ordnet av Hi-Fi Klubben:

”Jeg gleder meg spesielt til å høre albumet på virkelig gode kvalitetshøyttalere. Jeg vet det er veldig bra det de har. Jeg er sikker på at det kommer til å låte fantastisk og at det blir en skikkelig god opplevelse,” sier hun.

”Monica Heldal er en låtskriver som tar opp arven etter de store ikonene fra den amerikanske rock’n’roll-tradisjonen. Her er det den organiske og varme lyden som er i sentrum. Jeg er sikker på at det blir en stor lydopplevelse når vi får høre hennes nye album ’The One In The Sun’ på et storslått lydsystem,” sier Martin Kjær Skou, Kundeklubb- og sponsorsjef i Hi-Fi Klubben.

Hi-Fi Scenen med Monica Heldal

Onsdag 30. mars

Sentralen (P1-rommet)
Øvre Slottsgate 3
0154 Oslo

Dørene åpner kl. 18:30. Arrangementet starter kl. 19:00 og slutter rundt kl. 21:00.

Meld deg på her:

Husk at det er et begrenset antall plasser. De som får tildelt en plass får beskjed direkte via mail.
For presseakkreditering, vennligst kontakt prosjektleder Marianne Sveum Hendriksen på marianne@volume.dk.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.