Foto: Zeshan Idris

Ny låt fra Yomi

Siden solodebuten for knapt et år siden har det skjedd et par ting i livet til Yomi. Han har rukket å bli 17 år, han har byttet linje på VGS, han har gitt ut fire låter som har blitt til over 5 millioner streams, og han har fått fans fra Brasil, Australia og Tyskland - for å nevne noe.

En bedre start på en karriere er det vanskelig å se for seg. At norsk hiphop fra Stovner skal få ungdom i Brasil til å nynne på tekstlinjer som «...la meg bare si unnskyld, okei» og «hører du meg, hører du meg?» skal dansefilmen Battle ha mye av æra for. Den norske filmen som rullet over kinolerretet i høst brukte nemlig Yomis siste singel «Unnskyld» som sitt soundtrack, noe som ga ringvirkninger da filmen ble den første norske som ble tilgjengeliggjort på Netflix verden over.

Nå er Yomi klar for å bli myndig, ferdig på videregående og ikke minst slippe ny musikk.

«Fargeblind» er første låt ut, og denne slippes i dag. Som hans tidligere låter handler det fortsatt om ung kjærlighet, men det har blitt litt mer vrient. Ting begynner å forandre seg.

- Den handler om at noen jeg er glad i begynner å forandre seg. Men jeg ser det, jeg ser igjennom masken og hva som er de ekte, ekte fargene, forklarer Yomi selv.

«Fargeblind» er i alle fall en ekte banger fra 17-åringen. Ta en lytt her!

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.