​Ny samleboks fra David Bowie

​Ny samleboks fra David Bowie

For å følge opp de prisbelønte og hyllede albumene David Bowie ’Five Years (1969-1973) og David Bowie ’Who Can I Be Now? (1974-1976), slippes snart David Bowie ‘A New Career In A New Town’. Samleboksen kommer den 29. september og vil inneholde en splitter ny remix av albumet fra 1979 ’Lodger’ av Bowies produsent samarbeidspartner over lang tid, Tony Visconti.

Samleboksen inneholder 11 CD-er, 13 vinyler og digitale nedlastningsmuligheter. Alle formatene inkluderer offisiell materiell utgitt av Bowie mellom 1977 og 1982. Samlingen inneholder også de såkalte «Berlin Trilogy»- albumene i samarbeid med Tony Visconti og Brian Eno. EP-en «BAAL» som blir for første gang utgitt i sin helhet og avsluttes med «Scary Monsters (And Super Creeps)».

Samleboksen er oppkalt etter låta «Low» fra den første av de såkalte Berlin-trilogi albumene og inkluderer både orginal og 2017 versjonene av låtene «Heroes» og «Stage». Eksklusivt til hvert sett er «Lodger (Tony Visconti 2017 Mix)», en remikset utgave av Bowies 1979 album, påbegynt og mikset før Bowies bortgang januar 2016.

I samleboksen følger det med en bok som byr på sjeldne og tidligere upubliserte bilder tatt av fotografer som Anton Corbijn, Helmut Newton, Andrew Kent, Steve Schapiro, og mange andre - i tillegg til historiske presseomtaler og tekniske notater om albumene fra produsent Tony Visconti. CD-samlingen blir utgitt på gull-disker og vil inneholde reproduserte mini-vinyl versjoner av de originale albumene. Vinyl-boksen vil ha helt likt innhold som CD-boksen, og vil være presset på 180g vinyl.

David Bowie - A New Career In A New Town (1977-1982) er tilgjengelig fra fredag 29. september.

Se vedlegg for å se hva samleboksen inneholder og låtoversikt.

Følg David Bowie på Facebook for oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.