Ny singel fra Trygve Skaug!

Ny singel fra Trygve Skaug!

Trygve Skaug er en mann med mye hjerterom for mennesker og alt som befinner seg rundt. Der andre kommer til kort, setter Trygve ord på følelser mange har vansker med å uttrykke. «Redd» er et resultat av nettopp Trygves behov for å formidle. Å formidle hjelpesløsheten vi føler når vi ser og hører om krigen i Ukraina. Så nært, men så fjernt.

Etter en samtale med André Vaaler, Trygves venn og sparringspartner i sitt tekstunivers, ble låten til. Vennene snakker om TV-bildene av de grusomme slagene, de pinte sivile og de voldsomme overgrepene som gjør så vondt å se. Vondt å se alle unger og menn og kvinner som lider under en gal manns brutale og tunge idealisme. De snakker om at begge er fryktelig opprørte og redde langt inne i seg.

- Vi gikk rundt i hvert vårt fredelige liv og så for oss scenarier der det var oss som ble rammet. Og vi fikk behov for å uttrykke noe om hvor avhengig vi er av våre aller nærmestes tilstedeværelse. At de ikke nødvendigvis trenger å si så mye, men bare være der. Å være sammen. – Trygve Skaug

«Når jeg er redd som jeg er nå, bare vær her» synger Trygve i den sterke låten som slippes fredag 26. mai. En kort strofe som rommer mye, på en måte få greier bedre enn ham.

«Redd» er ute fredag 26. mai

Trygves engasjement rundt katastrofale ting som foregår på jordkloden er stort. Hans påvirkningskraft er enorm, noe som viste seg da han samlet inn ca. 1,4 millioner kroner til barna i Moria gjennom en direktesendt online konsert under pandemiens start i 2020.

Trygve har så langt i artistkarrieren gitt ut fem album, og låtene hans er blant de mest spilte på norsk radio over en periode på flere år. Han er også kjent for å være en mektig lyriker og poet gjennom hele Norges landegrenser. De siste årene har han utmerket seg på sosiale medier som en «Instagrampoet», og har opparbeidet seg en stor fanbase.