Nytt album fra Emmylou Harris og Rodney Crowell 11 mai

Nytt album fra Emmylou Harris og Rodney Crowell 11 mai

Emmylou Harris og Rodney Crowell slipper albumet The Traveling Kind via Nonesuch Records be released May 12 on Nonesuch Records (vinyl slippes 2 juni). Albumet er nå tilgjengelig for forhåndsbestilling på iTunes.

The Traveling Kind følger opp duoens album Old Yellow Moon fra 2013, som gikk inn på 6 plass på VG lista i Norge. Albumet vant også en Grammy for beste Americana album og gikk inn på 4 plass på Billboard Top 200.

The Traveling Kind består av 11 duettlåter og er produsert av Joe Henry (Billy Bragg, Elvis Costello, Aimee Mann). seks av låtene er helt nye og skrevet av Harris og Crowell med co-writes fra Mary Carr, Cory Chisel, Will Jennings og Larry Klein. I tillegg til de seks nye låtene finner man også nye varianter av Crowell's tidligere låter, deriblant "No Memories Hanging Around" i tillegg til nye tolkninger av Lucinda Williams' sin "I Just Wanted to See You So Bad" og Amy Allison sin "Her Hair Was Red."

Harris og Crowell legger ut på turne i forbindelse med utgivelsen - en turne som stopper innom Oslo og og Oslo Fjordfest 15 juli. Billetter kan kjøpes her: Billetter til Oslo Fjordfest

Emmylou Harris sier følgende om prosjektet: "In the words of Willie Nelson, 'The life I love is making music with my friends,' and there's no better friend for me to make music with than Rodney. I can't wait to get out there on the road with him and play the songs from this new record."

Crowell legger til, "Emmy and I wrote six of the eleven songs on The Traveling Kind, which was recorded in a six-day span with our Glory Band, Steuart Smith, and Billy Payne. Joe Henry was at the helm as producer and Justin Neibank did the recording. The experience was pretty much akin to falling off a log."

Hør tittelsporet her:

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.