Rykende fersk musikkvideo og album fra Oslo Ess

Rykende fersk musikkvideo og album fra Oslo Ess

Nå har det luktet trøbbel lang vei helt siden gutta i Oslo Ess slapp "Amerika" på tampen av året i fjor. Det var første låt ut fra albumet Konge uten ei krone, som i dag er tilgjengelig over alt. Albumslippet markeres med en rykende fersk musikkvideo til låta "Trøbbel", via musikk- og livsstilsbloggen 730.no.

Endelig er Oslo Ess´ fjerde studioalbum Konge uten ei krone ute, til stor glede for den dedikerte fanskaren Oslo-bandet har opparbeidet seg, etter år med hard jobbing og utallige mange konserter rundt om i Norge. Bandet selv føler albumet virkelig får vist frem essensen av hva Oslo Ess er, og at det er bandets mest uptempo plate hittil.  "De ti kuttene feies unna på 26 minutter. Det gjør meg sulten på mer.", sier anmelder Geir Flatøe i Stavanger Aftenblad som i dag trillet en 5´er på terningen til Konge uten ei krone, under overskriften "Den deilige lukten av trøbbel". Aftenpostens anmelder mener gutta med hell setter sammen musikken med stilgrep fra forskjellige sjangre - gitararbeid fra klassisk rock, energien fra punken, og en god slump melodiske pophooks som sammen blir smeltet på en måte det er lett å like.

Forrige fredag urframførte Oslo Ess låta "Trøbbel" på Senkveld med Thomas og Harald, sammen med kamerat OnklP (se opptredenen HER). Begge parter finner samarbeidet naturlig og selvfølgelig, og kjenner på en enorm mengde skaperglede og energi når de setter hodene sammen i studio. Å lage "Trøbbel" har i følge dem selv vært tidenes morsomste studiosession. "Det lukter trøbbel når vi møtes", sier OnklP i låta, som nå blir komplimentert av en rykende fersk og knallhard musikkvideo med eksklusiv premiere hos bloggen 730.no. Som de sier selv; «Møter du denne gjengen her i Oslos gater, er du ferdig!» SE SELV HER!

Oslo Ess - Konge uten ei krone kan du høre, nyte, kjøpe enten digitalt eller fysisk via PlatekompanietBig DipperiTunes/AppleMusicSpotify eller TIDAL
.

Følg Oslo Ess på  FacebookTwitterInstagramYouTube og deres hjemmeside for oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.