Nytt fra Adam Tensta: The Undeniable Tape slippes 15.mars

Nytt fra Adam Tensta: The Undeniable Tape slippes 15.mars

Adam Tensta er klar med nytt materiale. Først ut er et knippe låter som feires med en WiMP session i Stockholm onsdag 27.februar.

Slik beskriver den svenske artisten selv den kommende samlingen som slippes 15.mars, hvor han blant annet har med seg by:Larms-hypene Elliphant og Adam Kanyama:

”The Undeniable Tape er en samling låter som jeg har laget på reisefot rundt om i Europa og Afrika den siste tiden. Musikken ble skapt sammen med andre svenske artister som jeg har stor respekt for. The Undeniable Tape kan egentlig ikke regnes som en oppfølger til den forrige platen min som jeg slapp i 2011, det er heller en 6-spors hyllest til lytterne som har fulgt meg hele veien. En hyllest til den generasjonen svensker som er verdensborgere, og en hyllest til de som er med på mixtapen. Takk til Chords, Adam Kanyama, Eboi, Elliphant, Duvchi og David Sandrström. Her, for deres ører. ”

1. Adam Tensta with David Sandström (from Refused) - Lights At Bay
2. Adam Tensta with Duvchi - Raindrops
3. Adam Tensta with Adam Kanyama - Y.B.F
4. Adam Tensta with Elliphant - Rat in the snow
5. Adam Tensta with Chords - The Fog
6. Adam Tensta with Eboi - Sh#t To Do (Tommy Tee Remix)

Musikkvideoen til “Lights at Bay” hadde premiere hos Noisey (Vice Magazine) sist fredag, som beskrev den på denne måten. http://noisey.vice.com/music-video-premieres/adam-tensta-lights-at-bay-ft-david-sandstrom-of-refused-official-video

”Vi presenterer den nye videoen til ”Lights At Bay”  med David Sandström fra en av verdens største hardcore-punk-band Refused. Frykt eller ikke, når det kommer til stykket handler det om å se lyset selvom det er mørkt, uansett om det er slutten av dagen, en lang reise eller i et forhold til en spesiell person. Alle mennesker er på vei mot sitt eget lys, uansett om de leder til noe eller ikke. I låta bearbeider Adam forholdet til sin egen far, på vei mot hans eget lys i en stormfull havn.

Liveinnspillingen fra WiMP-session blir tilgjengelig i WiMP i neste uke, og EP’en slippes 15.mars.

EMI er ett av verdens største og eldste plateselskaper.

Blant våre internasjonale artister finner du The Beatles, Pink Floyd, David Bowie, Katy Perry, Robyn, Coldplay, David Guetta, Swedish House Mafia, Roxette, Kim Larsen, Tinie Tempah, Adam Tensta, Alice In Chains, LCD Soundsystem, Deadmau5, The Kooks, 30 Seconds To Mars, Jane’s Addiction, Kate Bush, Peter Gabriel, Rise To Remain, Iron Maiden m.fl. Blant våre norske artister finner du, Åge Aleksandersen, Susanne Sundfør, Marit Larsen, Henning Kvitnes, Hellbillies, Frida Amundsen, Lars Haavard Haugen, Madrugada, Dumdum Boys, Morten Abel, Halvdan Sivertsen m.fl