Oslo Ess og OnklP i trøbbel

Oslo Ess og OnklP i trøbbel

Det lukter trøbbel lang vei når Oslo Ess teamer opp med partner in punk OnklP på deres nye låt.

Oslo Ess´ egenproduserte fjerde studioalbum Konge uten ei krone slippes 5.februar, og vi har allerede vært så heldige og få servert smakebitene "Amerika" og "Napoleon" fra den kommende skiva. I dag står smakebit nummer tre for tur, når Oslo-punkerne i samarbeid med OnklP gir oss låta "Trøbbel".

På onsdag holdt gjengen en eksklusiv pre-releasekonsert på Last Train i Oslo, der heldige fans som har forhåndsbestilt albumet, fikk en urfremføring av Konge uten ei krone, til stor jubel. I dag  sørger kameratene for at kveldens program av Senkveld med Thomas og Harald avslutter med et smell, når de sammen introduserer "Trøbbel" på riktig Oslo Ess-vis for det norske folk.

Bandet selv sier at "Trøbbel" var den morsomste låta å spille inn til det kommende albumet, og forteller at låten ble til i studio der og da, helt ut av det blå. "Vet da faen hvor mange ulike tonearter vi er innom der, men jeg føler at det hele høres veldig naturlig ut likevel. Og lekent!", uttaler vokalist Åsmund Lande og fortsetter; "At Pål (OnklP) skulle være med på låta ga seg selv. Det ville nesten vært unaturlig om han ikke var med. "Det lukter trøbbel når vi møtes", som han så fint sier det.".

Også OnklP finner samarbeidet med Oslo Ess naturlig og selvfølgelig; "For meg føltes det som et flashback til "Fritt Fram", vårt første samarbeid fra da vi såvidt kjente hverandre, og jeg følte den samme energien og skapergleden. Fett å være med på ei Oslo Ess-plate igjen, en av de artigste studiosessions på lang tid!".

Se Oslo Ess teame opp med partner in punk OnklP på Senkveld med Thomas og Harald på TV2 i kveld kl. 21:40!

"Trøbbel (med OnklP)" kan du høre via TidalSpotify og iTunes/AppleMusic nå!
Konge uten ei krone er ute 5.februar.

Se Oslo Ess - Napoléon her:

Se Oslo Ess - Amerika her:

Følg Oslo Ess på  FacebookTwitterInstagramYouTube og deres hjemmeside for oppdateringer.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.