Unattended Luggage - Box sett, CD + Vinyl

Pink Floyds Nick Mason med eksklusiv utgivelse

For første gang på over 20 år blir Nick Masons solo-album, Fictitious Sports, Profiles og White of the Eye utgitt som boks-sett, både på CD og vinyl. Boksen, titulert Unattended Luggage, slippes 31.august, rett før Mason legger ut på en lengre Europa-turné.

Disse innspillingene har en spesiell plass i mitt musikalske hjerte.

Nick Mason er en av tidenes mestselgende artister. Han var med å starte legende-bandet Pink Floyd, og er det eneste medlemmet av bandet som var med på alle gruppens utgivelser, samt alle deres live-opptredener. I mai måned i år debuterte han og hans nye band, Nick Mason’s Saucerful Of Secrets, med fire konserter i London (Camden Dingwalls 20.mai og The Half Moon in Putney 21., 23. og 24.mai) til en utrolig sterk mottakelse.

Unattended Luggage er en videre feiring av Nick Mason sitt ubeskrivelig signifikante bidrag til musikken, og inneholder:

Nick Mason’s Fictitious Sports - Masons solo-debut ble første gang utgitt i 1981 hvor han samarbeidet med en rekke artister som bl.a. Robert Wyatt og Carla Bley.

Profiles – Dette var et samarbeid med 10cc gitaristen Rick Fenn, og var Masons andre solo-album. Det ble utgitt I 1985 som MASON + FENN. Dette er for det meste et instrumental-album, bortsett fra låtene "Lie for a Lie", hvor Maggie Reilly legger på vokal sammen med Pink Floyd kamerat David Gilmour og "Israel", som blir fremført av UFO keyboardist Danny Peyronel.

White of the Eye – Filmmusikk til en britisk thriller med samme navn. Nick og Rick Fenn samarbeider også på dette albumet. Første gang utgitt i 1987 samtidig med filmens premiere. Dette er første gang på 20 år at denne blir utgitt, og for aller første gang kommer den også på CD.

Unattended Luggage kommer 31.august, og vil være tilgjengelig på CD og vinyl. De individuelle albumene vil også gjøres tilgjengelige digitalt.

Se mer info og oversikt over turnédatoer i vedlagt pressemelding.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.