Prince endelig tilgjengelig på alle streamingplattformer

Prince endelig tilgjengelig på alle streamingplattformer

Fra og med i dag kan du høre Prince sin legendariske Warner Bros. Records-katalog på både TIDAL, AppleMusic og Spotify.

Prince sin Warner Bros. Records-katalog vil offisielt være tilgjengelig for streaming på alle plattformer samtidig som Grammy Awards går av stabelen i Los Angeles i dag.

- Prince spilte inn hans mest populære og innflytelsesrike musikk hos Warner Bros. Records, og vi er glade for å kunne gi fansen over hele verden mulighet til å høre låtene via alle streaming-plattformer, passende nok på musikkens festkveld, uttaler Cameron Strang, styreformann og adm. direktør for Warner Bros. Records. Strang understreker samtidig at de er takknemlige for det gode samarbeidet mellom familieagenten til Prince, Universal Music Publishing, Grammy Awards, og alle streamingplattformene i anledning begivenheten mange svorne Prince-fans har ventet på.

Warner Bros. Records slipper samtidig flere gode nyheter, og kan meddele at den 9.juni i år vil komme en remastret deluxeversjon av Prince sitt mest ikoniske album, Purple Rain. Utgivelsen vil inneholde to bonus-album med tidligere uutgitt materiale, og to komplette konsertfilmer fra Paisley Parks hvelv.

Det er nå 40 år siden Prince signerte platekontrakt med Warner Bros. Records, og artisten har utgitt flere av sine beste album under plateselskapets paraply, som Prince, Dirty Mind,1999, Purple Rain, Sign O’ The Times og Diamonds and Pearls. Det er også under Warner Bros. Records at låter som “Let’s Go Crazy”, “Kiss”, “Raspberry Beret”, “Batdance,” “Cream" og “Purple Rain” ble utgitt.

I dag kan du endelig nyte gull fra Prince over alt der du hører musikk.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.